به گزارش ایرنا، قاسم صفری در نشست خبری طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های اصلی و مهم این اداره اجرای طرح ساماندهی انبارها و انبارک‌ها و پایش مراکز نگهداری کالا در سطح شهرستان از ابتدای سال جاری است.

وی با اشاره به جزئیات طرح خاطر نشان کرد: صاحبان صنایع و مدیران واحدهای تولیدی، خدماتی، بنکداری موظف به درج اطلاعات واحد صنفی خود در سامانه با آدرس اینترنتی www.nwms.ir هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس گفت: متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه یک هفته مهلت دارند تا با مراجعه حضوری به واحد بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تایید نهایی واحد صنفی ثبت شده خود را دریافت کنند.

صفری با بیان اینکه متقاضیانی که در مهلت تعیین شده مراجعه حضوری نداشته باشند از سیستم حذف می شوند، خاطر نشان کرد: تاکنون ۸۰۰ واحد اقتصادی در سامانه ثبت نام کردند و ۳ واحد اقتصادی به دلیل تاخیر در ثبت نام به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به اهمیت ثبت نام اصناف در سامانه انبارها اظهار داشت: انبار اصلی مواد اولیه برخی از کارخانه‌ها در مناطق صنعتی خارج از شهرستان واقع شده است و اگر صاحب کالا در این سامانه ثبت نام نکرده باشد بارنامه‌ای برای انتقال مواد اولیه واحد تولیدی وی به انبار شهرستان صادر نخواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس گفت: شهرستان پردیس بیش از ۸ هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد و تمام واحدهای صنفی مالک انبار، انبارک و سوله موظف به ثبت نام در این طرح هستند.

صفری گفت: صاحبان صنایعی که در مهلت مقرر برای ثبت نام اقدام نکنند پرونده آنها به اداره تعزیرات شهرستان ارجاع داده می‌شود و برحسب موضوع و نوع کالا مشمول جریمه و صدور رای  خواهند شد.

وی با اشاره به فعالیت های این اداره طی شش ماه گذشته خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات با روسای ۱۲ اتحادیه فعال در شهرستان، اجرای ۱۳۲ گشت مشترک نظارتی با حضور و همراهی بازرسی فرمانداری، پلیس آگاهی، شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن، جهاد کشاورزی بخشی از عملکرد این اداره است.

رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان پردیس ادامه داد:  کالاهای قاچاق نظیر؛ نوشابه‌های خارجی، چیپس و شکلات، سیگار به ارزش ۳۳۰ میلیارد ریال درگشت‌های بازرسی مشترک کشف شد.

وی افزود: کشف کارگاه بسته بندی واشرهای خودرو با بسته بندی تقلبی و کارگاه تولید ۴ هزار لنت تقلبی در نواحی صنعتی شهرستان بخش دیگری از عملکرد این اداره طی شش ماه گذشته است.

رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان پردیس با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی در محل اداره صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ۷۷۰ نفر در کلاس‌های آموزشی مبارزه با قاچاق کالا حضور داشتند و پس از اتمام دوره آموزشی ۷۳۴ واحد تولیدی، صنفی، صنعتی در شهرستان توسط کارشناسان بازرسی شده است.

صفری عنوان کرد: شهروندان شکایات خود را از واحدهای صنفی، صنعتی و تولیدی شهرستان با شماره های ۱۲۴  و ۷۶۲۲۳۰۱۰ در میان بگذارند تا در اسرع وقت به شکایات آنها رسیدگی شود.

شهرستان پردیس با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار  دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.