به گزارش ایرنا ،بابک مرسلی روز یکشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خلخال افزود: قوانین مبارزه با قاچاق دام زنده که از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالای کشور صادر شده همچنان به قوت خود باقی بوده و جابجایی هرگونه دام زنده از استان‌های گروه الف که شهرستان خلخال نیز جزو این گروه است ممنوع و در صورت داشتن مجوز دامپزشکی خروج دام از این منطقه به سایر مناطق کشور آزاد می‌باشد.

وی گفت: در پنج ماه اول امسال از ۲ مورد پرونده تشکیل شده قاچاق دام زنده در این منطقه برای  یک پرونده بدلیل جابجایی دام از روستایی به روستایی دیگر در خلخال حکم برائت صادر و پرونده دیگر نیز حکم پرداخت ۷۰۰ میلیون ریال جریمه و مصادره دام و کشتار آن در کشتارگاه برای قاچاقچیان این پرونده صادر شده است.

وی با بیان اینکه قوانین مربوط به قاچاق کالا در کشور قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی بوده و دستورالعمل‌های صادره از ادارات و سازمان‌ها در هیچ شرایطی نمی تواند ناقض این قوانین باشد، اظهار داشت: در بسیاری از موارد دانشکده علوم پزشکی خلخال در برخورد با قاچاق کالاهای بهداشتی ،لوازم آرایشی و دارو بر اساس دستورالعمل داخلی خود رفتار می‌کند که صراحت نقض قانون مبارزه با قاچاق کالا است.

او گفت: دانشکده علوم پزشکی موظف به رعایت قانون ماده ۲۷ منربوط به اعلام نظر نوع کالای قاچاق خوراکی پس از انجام آزمایش به اداره تعزیرات حکومتی جهت صدور حکم مقتضی است.

او اظهار داشت: بر اساس همین قانون خودروهای حامل کالای قاچاق حتی در صورت پایین بودن قیمت کالا از قیمت خودرو تا زمان پرداخت جریمه توقیف شده و در صورت ناتوانی قاچاقچی در پرداخت جریمه ، مقدار جریمه از محل فروش خودرو به حساب دولت واریز می‌شود.

وی همچنین افزود: در حالی که موجودی داروی انبارهای داروخانه‌های این شهرستان باید در سامانه ثبت جامع انبارها ثبت شود تاکنون دانشکده علوم پزشکی این شهرستان نتوانسته متصدیان داروخانه‌ها را ملزم به این کار بکند.

سیدناصر میرمرسلی ، سرپرست اداره صنعت ،معدن و تجارت خلخال نیز در این جلسه با بیان اینکه از زمان اجرای ثبت انبارها ۸۱۰ نفراز کسبه این شهرستان اطلاعات مربوط به انبارهای خود را به این اداره تحویل داده ولی تنها ۲۱ نفر اقدام به تشکیل پرونده و ثبت انبار در سامانه کرده‌اند، افزود: همه دارندگان انبار کالا تنها یک ماه فرصت دارند تا نسبت به تشکیل پرونده و ثبت انبار کالای خود در این اداره اقدام کنند در غیر این صورت کالای انبار شده احتکار محسوب شده و برابر قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.