پیروز حناچی روز دوشنبه در آئین بیست و یکمین انتخابات شهردار مدرسه در دبیرستان دخترانه شاهد هاجر منطقه ۱۰ تهران اظهارداشت: کشور ما با سابقه فرهنگی طولانی در دوره‌های پیش و بعد از اسلام‌ یکی از تاثیرگذارترین کشورها در شکل‌گیری تمدن اسلامی بوده است، به همین دلیل بخش عمده‌ای از سند و نقشه راهنمای تمدن در ادبیات و فرهنگ ما وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در آینده مدیران با اعتماد به نفسی داشته باشیم که بعدها عرصه مدیریت کشور را با اعتماد به نفس، تخصص و تعهد بالا برعهده بگیرند، باید زمینه‌های آن را فراهم کنیم که یکی از زمینه‌ها شهردار مدرسه است.

حناچی با اشاره به رقابت ۴هزار و ۳۶۴ کاندید و انتخاب ۴۴۰ شهردار مدرسه در پایتخت تاکید کرد: اگر می‌خواهیم فرزندانمان در عرصه‌های مدیریتی بدرخشند باید پله‌پله زمینه رشد، رقابت و نشان‌دادن استعدادهای آنان را فراهم کنیم.

حناچی خطاب به دانش آموزان گفت: من در دوران تحصیل در دبیرستان، همه کارهای جاری مدرسه و برنامه‌ریزی برای سفرهای علمی را انجام می‌دادم و معلمان آخرین نفری بودند که در فضای برنامه قرار می‌گرفتند و با آن همراه می‌شدند و شاید به این دلیل که بعد از پیروزی انقلاب فضا بازتر بود.

وی افزود:تک تک شما مدیران آینده کشور هستید و در حوزه‌های تخصصی رشد می‌کنید و جایگاه‌ها را در کشور پر خواهید کرد، این کشور قبل از ما بوده، بعد از ما هم خواهد بود و در این میان هر شهروند باید دین خود را به این کشور ادا کند.

شهردار تهران با تاکید بر ایجاد زمینه برای کسب تجربه و رقابت دانش‌آموزان اظهارداشت: انتخابات شهردار مدرسه یکی از این تجربه‌هاست و فضایی را فراهم می‌کند تا تجربه کار جمعی و هدفی مشخص با بهره‌مندی از پشتوانه همکلاسی‌ خود، فضای مدارا و پذیرش در مدارس شکل بگیرد.

حناچی ابراز امیدواری کرد: تجربه برگزاری بیست و یکمین دوره انتخابات شهردار مدرسه نسبت به تجربه‌های گذشته مفیدتر و ارزنده‌تر باشد و با شتاب بیشتر فضایی را برای فرزندانمان فراهم کنیم تا تجربه مدیریتی بیشتری به دست آورند و خود را برای پذیرش مسئولیت‌های بیشتر آماده کنند.

شهردار مدرسه اقدامی برای تربیت مدیران مسئولیت‌پذیر آینده

معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران نیز در این آیین، انتخابات شهردار مدرسه را اقدامی موثر برای تربیت مدیران مسئولیت‌پذیر در آینده عنوان کرد و گفت: این طرح می‌تواند در فرهنگسازی و تربیت نسلی که به فرهنگ شهروندی و محیط زیست بها می‌دهد بسیار موثر باشد.

شاپور رستمی افزود: چالش‌های زیست‌محیطی هزینه‌های زیاد و تبعاتی مانند آلودگی هوا دارد و آموزش در این حوزه یکی از موضوعاتی است که شهرداران مدارس می‌توانند در این زمینه مؤثر واقع شده و کمک قابل توجهی به مدیران شهری کنند.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری با برنامه‌ریزی به صورت بنیادی و آموزش که در سنین نوجوانی و کودکی باید پایه‌ریزی و در سنین جوانی تحکیم شود، انجام می‌شود.  

معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران گفت: جامعه نهادی به هم پیوسته است و مدرسه را در خود جای داده است و دانش‌آموزان علاوه بر تحصیل می‌توانند با مفاهیم شهر وشهروندی آشنا و در آینده به شهروندی مسئول تبدیل شوند که طرح شهردار مدرسه چنین زمینه‌ای را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

رستمی افزود: همچنین شهرداران منتخب در ارتقای کیفیت محیط مدرسه و انضباط و تعامل در مدرسه نیز می‌توانند مؤثر واقع شوند و امیدواریم افرادی تربیت شوند که رابطان خوبی میان شهرداری و آموزش و پرورش باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.