احمد مینایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از پایان طرح سالانه سرشماری زنبورستان‌های استان خبر داد و گفت: این طرح بطور همزمان از ۶ مهرماه در کل کشور آغاز شد اما با کمک کارشناسان پهنه‌های کشاورزی تمامی اطلاعات در سامانه پهنه بندی ثبت شد.
وی در خصوص اطلاعات جمع آوری شده از سطح زنبورستان‌های استان تهران گفت: درحال حاضر یک هزار و ۱۲۱ زنبوردار با حدود ۱۳۲ هزار کلونی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که ۲۷ درصد افزایش تعداد زنبوردار و ۲۰ درصد افزایش تعداد کلونی را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.
مینایی ادامه داد: امسال یک هزار و ۲۳۷ تن عسل، ۲۳ هزار کیلوگرم موم، یک هزار و ۷۷۲ کیلوگرم بره موم، ۸ هزار و ۷۷۶ کیلوگرم گرده، ۱۲۷ کیلوگرم ژل رویال و ۲۲ گرم زهر زنبورعسل (کاربرد در صنایع دارویی) در استان تهران تولید شد.
مدیر امور طیور و زنبورعسل استان تهران با تاکید بر تلاش در جهت زنبورداری در این استان گفت: باغات مستعد در شهرستان‌های شمیرانات، دماوند و شهریار پتانسیل مناسبی را برای توسعه زنبورداری فراهم آورده است؛ به همین دلیل بدنبال بهره گیری از این فرصت و گسترش این صنعت در استان تهران هستیم.
به گفته وی، بیشترین میزان تولید عسل و تعداد کلونی مربوط به شهرستان‌های دماوند، شمیرانات و فیروزکوه است.
مینایی، کنترل بهداشتی کلونی‌ها همزمان با سرشماری با همکاری اداره کل دامپزشکی استان را از برنامه‌های آتی این مدیریت برای سال آینده اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.