به گزارش روز شنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پیروز حناچی امروز در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران وی، ضمن خرسندی از حضور در این سازمان افزود: این سازمان پرچم‌دار فرهنگی پایتخت است و حتی تاثیراتی بر روی کل ایران دارد.

حناچی با اشاره به معیارهای انتخاب رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: سابقه کار فرهنگی، ریشه‌داشتن در بدنه شهرداری و تجربه و دنیادیدگی سه ویژگی مد نظر برای ریاست سازمان فرهنگی هنری بودند که خوشبختانه حجت‌الاسلام امرودی هر سه ویژگی را داشتند و توانستند رأی هیات امنا را نیز کسب کنند.

شهردار تهران اظهار داشت: آیات قرآن کریم به ما توصیه می‌کند که از ظن و گمان پرهیز کنیم و قرآن تصریح می‌کند برخی از این گمان‌ها گناه است.

وی گفت: در علم حقوق هم اصلی داریم که می‌گوید اصل بر برائت است، متاسفانه گاهی خلاف این عمل می‌شود و مشکلات بسیاری به بار می‌آید.

حناچی افزود: اعتماد مردم سرمایه بسیار مهمی است و کارهای بزرگ را با وحدت کلمه می‌توان انجام داد، همان طور که بزنگاه‌های دشواری مانند جنگ تحمیلی را با اتحاد مردم پشت سر گذاشتیم.

شهردار تهران بیان کرد: زندگی یعنی امید و حرکت و این دو اکسیر است که می‌تواند در شرایط سخت، جامعه را به جلو براند.

حناچی گفت: باید برای ایجاد امید و نشاط در مردم دنبال بهانه باشیم، به ویژه که تحریم‌های ظالمانه باعث شده شرایط اقتصادی دشواری برای مردم ایجاد شود.

وی از سیدعلیرضا فاطمیان‌پور نیز که در این مدت سرپرستی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را بر عهده داشت، قدردانی کرد.

ضرورت امروز مدیریت فرهنگی شهر تهران پا نهادن در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی است

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این آیین ضمن تبریک هفته وحدت عنوان کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند مسئولیت، مانند امانتی بر گردن شماست. ما را لایق دیدند و این امانت را در اختیارمان قرار دادند و باید بدانیم که این مسئولیت بزرگی بر گردن ماست و در این راه مدیون اسلام و قرآن و خون شهدا هستیم.

حجت‌الاسلام میثم امرودی گفت: بالای دست همه ما، رهبر معظم انقلاب هستند و دو دهه است که افتخار شاگردی ایشان را دارم و امیدوارم بتوانم در راستای دغدغه‌های فرهنگی ایشان فعالیت کنم.

وی اضافه کرد: صداقت، صفا و مقاومت سه ویژگی مهم سعید اوحدی است و من ایشان را قبل از حضور در سازمان فرهنگی هنری می‌شناختم، مدیریت فرهنگی شبیه دوی امدادی است و باید کارمان را در ادامه کار روسای پیشین پی بگیریم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: باید عادت کنیم که از مدیران قبل از خودمان به نیکی یاد کنیم و این از تلخی‌های مدیریت در ایران است که برخی، از مدیران قبل از خود شکایت دارند، ما کار را با استفاده از ظرفیت مدیران فعلی سازمان فرهنگی هنری آغاز می‌کنیم و پذیرای همه پیشنهادها هستیم.

امرودی با اشاره به مأموریت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: قرار بود این سازمان ویترین و نمایه فرهنگی شهر باشد و امروز باید تلاش کنیم شهری سالم با محوریت خانواده، اخلاق، حفظ محیط زیست و... بسازیم و فعالیت‌های موضوعی فرهنگسراهای پایتخت نیز با این نگاه شکل گرفته است.

وی ادامه داد: برای تحقق این اهداف، باید از همه ابزارهای فرهنگی و هنری بهره ببریم و به اساسنامه غنی سازمان فرهنگی هنری که به خوبی نوشته شده پایبند باشیم، چرا که راهبردهای کلان فرهنگی شهر تهران در این اساسنامه آمده است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: خوشحالم که با حضور در سازمان فرهنگی هنری یک تیم تازه پیدا کرده‌ام و با کنار هم بودن و دست در دست هم نهادن، می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

وی، ضرورت امروز مدیریت فرهنگی پایتخت را پانهادن در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: خودسازی فردی، اجتماعی و سازمانی نخستین مرحله است سپس باید وارد جامعه سازی شویم و فعالیت‌های فرهنگی سازمان فرهنگی هنری را در به جامعه و میان مردم ببریم.

امرودی افزود: مرحله سوم و نهایی نیز تمدن‌سازی است که به یاری خدا به آن خواهیم رسید.

محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران و رییس هیات مدیره سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، تعدادی از اعضای هیات مدیره و معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری و جمعی از مدیران شهری نیز در این آیین در محل ستاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران حضور داشتند.

شهردار تهران ۱۴آبان در حکمی حجت‌الاسلام میثم امرودی را به سمت رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منصوب کرد.

پیش از این، سعید اوحدی ریاست این سازمان را برعهده داشت که از سمت خود استعفا داده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.