مجید صفری روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دماوند که در سالن جلسات این نهاد فرهنگی برگزار شد با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از موضوعات مورد بحث در این دوره از شورا، برنامه ریزی جهت اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور بود که قرار است این اقدام با مشارکت سپاه پاسداران و آموزش و پرورش شهرستان و دیگر نهادها همچون شهرداری‌ها و بخشداری ها و همچنین معتمدین صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این تعداد دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در حوزه شهری و روستای دو بخش مرکزی و رودهن به اردو اعزام خواهند شد، خاطرنشان کرد: فراهم سازی امنیت و بهداشت دانش آموزان در اولویت است که در نظر داریم با تامین ۲۴ دستگاه اتوبوس، دانش آموزان را اعزام کنیم.

فرماندار دماوند همچنین ضمن گرامیداشت روز ۱۳آبان، افزود: اهمیت این روز برکسی پوشیده نیست که در این راستا شهرستان دماوند امسال نیز همچون سال های گذشته برنامه باشکوهی را با حضور دانش آموزان و اقشار مختلف مردمی پیش بینی نموده است.

این مقام مسئول همچنین به دستاوردهای سفر معاون اول رئیس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش به شهرستان دماوند و افتتاح هنرستان زینبیه اشاره کرد و گفت: بازدید وزیر آموزش پرورش در همان روز و سرکشی از برخی مدارس شهرستان، موجب شد بسیاری از موضوعات و مشکلات از نزدیک بررسی شود.

وی افزود: یکی از دستاوردهای مهم این سفر، احداث فرهنگسرا شهرستان بود که امید است این مهم به زودی محقق شود.

سرگرد پاسدار روح اله عرب، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور یک سنت حسنه در راستای تقویت نسل جوان، مومن و انقلابی با رویکرد شناخت شهدا و آشنایی از دوران هشت سال دفاع مقدس است، افزود: اردو راهیان نور به جوانان و نوجوانان ما فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی می آموزد و می تواند یک الگو برای آنان باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز دشمن در تلاش است تا ارزش‌ها و آرمان های انقلاب و دوران دفاع مقدس را تضعیف کند، گفت: وظیفه ما حفظ و حراست از این ارزش ها است که در این راستا اردوی راهیان نور بعنوان یک حرکت عظیم فرهنگی باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۰۵۶ دانش‌آموز از شهرستان دماوند به راهیان نور اعزام می شوند، گفت: ۲۴ دستگاه اتوبوس برای اعزام دانش آموزان پیش بینی شده و هر اتوبوس به منزله یک کاروان است که در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ در سه مرحله به مناطق عملیاتی غرب و جنوب اعزام خواهند شد.

عرب با بیان اینکه اردوهای راهیان نور غرب کشور چهار روزه و جنوب کشور پنج روزه است، خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از هزینه‌های اعزام دانش‌آموزان توسط سپاه به صورت متمرکز و ۵۰ درصد دیگر توسط خیران، دستگاه‌ها و دانش‌آموزان تامین خواهد شد.

مهرداد پورفتحی، رئیس آموزش و پرورش دماوند نیز در این نشست به ساماندهی نیروهای انسانی در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: یکی از دستاوردهای سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان موافقت احداث تالار و مجتمع رفاهی فرهنگیان در دماوند جهت برگزاری مراسمات بود که در دست پیگیری است.

وی همچنین به احتمال فرونشست دیوار دبیرستان ولیعصر این شهر با توجه به بارش‌های اخیر تاکید کرد و گفت: با توجه به نگرانی اولیای دانش‌آموزان شهرداری دماوند توجه ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.