محمد تقی‌زاده روز دوشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار داشت: بازآفرینی شهری، اقدامی فرآیندی است و تنها به مباحث کالبدی و فیزیکی شهر محدود نمی‌شود بلکه در اجرای این مهم، باید نگاه همه جانبه‌ای به محلات مختلف و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشت.
وی افزود: در حوزه بازآفرینی لازم است تا تاب‌آوری در شهرها و به ویژه در محدوده بافت‌های فرسوده مورد توجه قرار گرفته و ارتقاء پیدا کند تا خدمات در شرایط عادی به مردم ارائه شده و در مواقع خاص نیز واکنش‌های لازم بروز داده شود.
وی تصریح کرد: اجرای بازآفرینی شهری به پروژه‌های محرک توسعه‌ای نیاز دارد که این مهم با مشارکت بخش خصوصی محقق می‌شود لذا لازم است تا با ارائه بسته‌های تشویقی از سوی شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، زمینه این مشارکت محقق شود.
تقی‌زاده اظهار داشت: به منظور توانمندسازی بافت فرسوده شهری، لازم است تا اقدمات اجتماعی و فرهنگی در قالب پروژه‌های مصوب اجرایی شود چرا که اگر مردم از نظر اجتماعی و اقتصادی توانمند، نباشند، نتیجه مطلوب به دست نمی‌آید.
وی تأکید کرد: در بازآفرینی شهری، ادارات و نهادها فقط به دنبال انجام وظایف ذاتی نباشند بلکه لازم است با مشارکت جدی و معنادار، به دنبال اقدامات ویژه برای تسهیل امور باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: دستگاه‌های مختلف لازم است تا بسته های تشویقی خود را به جامعه هدف ارائه کرده و نتیجه و گزارش اقدامات خود را به فرمانداری‌ها ارسال کنند.
وی مردم را جامعه هدف بازآفرینی پایدار شهری اعلام کرد و افزود: اگر برای توانمند سازی مردم اقدامی انجام نشود، بازآفرینی شهری به نتیجه نمی‌رسد.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.