پیروز حناچی روز جمعه در حاشیه حضور در محل اسکان خادم الحسین (ع) در کربلا در جمع خبرنگاران توضیح داد: امسال مردم از ما می پرسیدند که چرا شهرداری در اربعین حضور ندارد؛ واقعیت این است که ما حضور داریم اما بدون نام و نشان به سنت بسیاری از خادمان امام حسین (ع)، خدمات رسانی می کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه خدمات شهرداری تهران در اربعین امسال اگر بیشتر از سال های گذشته نباشد، کم تر نیست، اضافه کرد: ما اصراری به تبلیغ در این زمینه نداریم و می خواهیم گمنام، خاضعانه و عاشقانه به زائرین امام حسین (ع) خدمات رسانی کنیم.
وی با اشاره به اهم اقدامات شهرداری تهران در اربعین امسال گفت: در ستاد اربعین کشور ١٣ کمیته فعالیت می کنند که شهرداری تهران مسئولیت کمیته خدمات شهری را بر عهده دارد.

حناچی با تاکید بر حضور نیروهای شهرداری تهران در مناطق مرزی، شهرهای کربلا و نجف و حدفاصل این دو شهر اظهار کرد: امسال در ۲ حوزه ورود کرده ایم؛ یکی حوزه مردمی با مخاطبان هیئات و افرادی که داوطلبانه در طول مسیر اقدام به نظافت و پاکسازی مسیر می کنند و موکب های عزاداری حضرت در طول مسیر و دیگری همکاری و برقراری تعامل با شهرداری های نجف و کربلا.

شهردار تهران به حضور نیروهای خدماتی در محدوده اطراف حرم پرداخت و ادامه داد: وضعیت نظافت و خدمات رسانی در محدوده حرم با محدوده خارج از آن کاملا متفاوت است که بخشی از این امر حاصل تلاش همکاران ما در شهرداری تهران است.

حناچی ادامه داد: در حال حاضر ۴٠٠ نیروی خدماتی در نجف و بیش از یکهزار نیرو در کربلا برای خدمات رسانی به زائران مستقر هستند.

وی با بیان اینکه امسال یکهزار دستگاه اتوبوس در محل ورود زائران به عراق خدمات رسانی می کنند، خاطرنشان کرد: ارائه تمامی این خدمات تا ۲ روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.