به گزارش ایرنا، مهدی علیخانی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد و فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان دماوند که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد گفت: این بودجه برای مرکز پژوهشی برتر به حدود ۹۲درصد رسید و برنامه دولت رساندن این میزان بودجه به تراز بودجه دانشگاهی است که البته آن نیز افزایش یافته و به صد درصد نزدیک شده است.

وی با اشاره به افتتاح ۱۹۸۲ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی سراسر کشور با حضور معاون رئیس جمهوری در دماوند به عنوان یک حرکت ارزشمند، اظهار داشت: امروز دولت در شرایط خاص و ویژه در عرصه خارجی قرار دارد.

علیخانی ادامه داد: ایران با توجه به تحریم های غرب، دچار یک سری محدودیت ها در بخش منابع و درآمد است و اگرچه دشمن با این اقدامات به دنبال تضعیف کشور و به زانو درآمدن آن است اما با مقاومت مردم و تدابیر مسئولان، این اتفاق نمی افتد.

این مقام مسئول تصریح کرد: از سوی دیگر محدودیت در منابع موجب شده تا بسیاری از برنامه ها و اقدامات پیش بینی و در نظر گرفته شده که مقرر بود در سال جاری اجرایی شود، متاثر از شرایط موجود، اولویت بندی شده و بیشتر به بخش های اساسی و نیازهای ضروری مردم اختصاص یابد که شامل حمایت از اقشار آسیب پذیر و تحت حمایت نیز می شود.

علیخانی تاکید کرد: با وجود تمامی مشکلات سخت اقتصادی و چالش های که امروز دولت با آن مواجه است، مقاومت مردم و تدابیر دولت و مسئولان، همچنان شاهد افتتاح و بهره برداری بسیاری از پروژه های مختلف در تمامی بخش ها هستیم که این نشان می دهد ایران از شرایط سخت، فاصله گرفته و برای پیشبرد اهدافش تلاش می کند.

وی گفت: گرچه مردم از نظر معیشتی و اقتصادی با شرایط سختی روبرو هستند ولی در مقایسه با وضعیتی که کشورهای غربی به ویژه آمریکا به دنبال آن بوده و هستند، دست نیافته و پیروزی برای طرف مقابل اتفاق نیوفتاده و دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی شکست نخورده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به سخنان نمایندگان سمن ها در شهرستان، خاطرنشان کرد: این معاونت در بخش هماهنگی و نظارت فعالیت دارد و بیش از آنچه در توان دارد، برای رفع مشکلات و مطالبات گام خواهد برداشت؛ اگرچه تمامی حوزه ها نیازمند مطالباتی هستند ولی اگر وضعیت اعتبار یک پروژه مشخص نیست، نباید گامی برای آن برداشت چرا که باید نسبت به منابع دولت، اولویت بندی صورت گیرد.

وی با اشاره به یکی از موضوعات مطرح شده توسط سمن ها در خصوص بکارگیری جوانان در مجموعه دولت و حضور پررنگ تر بانوان در عرصه مدیریتی، تصریح کرد: در جلسه شورای عالی اداری که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، مصوبه ای به تصویب رسید که تا پایان برنامه ششم توسعه، سن مدیریتی کشور هشت سال جوان تر و سهم بکارگیری بانوان به ۳۰ درصد برسد که قطعا شرایط کنونی از این میزان فاصله زیادی دارد.

علیخانی ادامه داد: البته در سطح ملی و وزارتخانه ها این مهم در حال تحقق است و در سطح استان ها نیز شاهد خواهیم بود اما بدانیم که از زمان این مصوبه مدت زیادی نگذشته و تا پایان برنامه ششم باید محقق شود و دولت نیز در این زمینه مصمم است.

معاون جهانگیری در ادامه با اشاره به مطالبات بانوان هنری، کارآفرین و ... نیز بیان داشت: دولت با تشکیل کارگروه های مشترک، گام هایی را برداشته است که با توجه به ظرفیت شهرستان دماوند، فعالیت بیشتر کارگروه ها و همچنین تعامل بیشتر سمن ها با سازمان ها و دیگر نهادها، می توان در تحقق آن گام برداشت.

این مقام مسئول همچنین به موضوعاتی در زمینه، بهداشت و سلامت، آموزش و پرورش و جذب نیروی انسانی، تقویت زیرساخت های بخش فرهنگی، ورزشی و اشتغال اشاره کرد.

مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند نیز در این نشست با بیان اینکه خوشبختانه شهرستان در حوزه جوانان طی یک سال و نیم اخیر، اقدامات و فعالیت های ارزشمندی را به منصه ظهور رسانده است، اظهار داشت: از جمله مهم ترین اقدامات، تسریع در صدور مجوزها، تشکیل کارگروه مشارکت جوانان، پیگیری ایجاد خانه جوان و ... بود.

وی ادامه داد: تمامی افرادی که دغدغه خدمت به مردم و این مملکت را دارند از همه فرصت ها و امکانات خود در همه حوزه ها فرهنگی و اجتماعی چه مربوط به خواهران و برادران تلاش کرده و گام موثری برداشته اند.

فرماندار دماوند افزود: موقعیت شهرستان دماوند به جهت قرار گرفتن در بین سه استان تهران، مازندران و سمنان، یک موقعیت ویژه است که می طلبد در تمامی حوزه ها بویژه فرهنگی و اجتماعی و همچنین در بخش مشارکت مردمی موثر عمل کرد.

این مقام مسئول با تاکید براینکه دماوند در بخش زیرساختی طی چند سال اخیر، بخوبی عمل کرده است، افزود: دماوند جزو ۱۴ شهر نمونه گردشگری در کشور است که برای دست یابی به اهداف این جایگاه باید با برنامه ریزی و شناخت فرصت ها، امکانات، زیرساخت ها و مطالبات را با حمایت بخش خصوصی و تقویت حوزه سرمایه گذاری فراهم کرد تا مردم نیز از آن بهره مند شوند.

تهرام/۷۲۴۶///۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.