به گزارش ایرنا، خط یک مترو تهران از ایستگاه تجریش (شمال) آغاز می‌شود و تا ایستگاه کهریزک در جنوب تهران امتداد دارد.

قاسم افشار روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شهرداری منطقه ۲۰ بعنوان کمیته پشتیبانی حماسه جاماندگان اربعین امسال نیز همانند سنوات گذشته وظیفه خدمات‌رسانی را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: تسهیلات پذیرایی، مدیریت برگشت و مسائل فرهنگی در طول مسیر پیاده‌روی بر عهده شهرداری این منطقه است و امسال با تمام امکانات این وظیفه مهم را توسط نیروهای خدمات‌رسان انجام خواهیم داد.

افشار بیان کرد: ۷۰۰ نیروی خدمات‌رسان شهرداری در روز اربعین در آماده‌باش کامل هستند و تمامی مراتب لازم برای خدمات بهتر از هم اکنون اندیشیده شده است.

وی از جانمایی ۲۰۰ موکب در طول مسیر توسط شهرداری تهران خبر داد و گفت: تمامی این موکب‌ها در طی ۲ روز آتی نصب خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۰ اضافه کرد: بالغ بر۱۵۰ چشمه سرویس بهداشتی سیار در طول مسیر جانمایی شده، ضمن اینکه درب مساجد نیز باید در روز اربعین باز و خدمات لازم را ارائه دهند.

وی ادامه داد: ۱۰۰ دستگاه تاکسی در میدان نماز و حرم مطهر توسط شهرداری مستقر می‌شود و کار انتقال زائران را در مسیر برگشت انجام خواهند داد.

افشار ادامه داد: امسال با راه‌اندازی خط ۶ مترو، برگشت زائران نیز تسهیل می‌شود و احتمال مشکلات جابجایی سال‌های قبل کاهش می‌یابد.

وی در مورد فعالیت‌های فرهنگی شهرداری در این زمینه افزود: ۱۲ تا بنر با موضوع فرهنگ عاشورایی در طول مسیر نصب می‌شود و بسته‌های فرهنگی نیز در موکب‌ها برای مردم توزیع می‌شود.

شهردار منطقه ۲۰ از راه‌اندازی سامانه الکترونیک اربعین حسینی شهرداری این منطقه خبر داد و گفت: این سامانه در راستای دولت الکترونیک و با هدف آسایش و رفاه شهروندان راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه الکترونیک اربعین شهرداری به شهروندان این امکان را می‌دهد که از طریق فضای مجازی از اطلاعات خدمات ارائه در مسیر جاماندگان اربعین، ثبت نام خادمان افتخاری و سامانه گم‌شدگان مطلع باشند.

به گزارش ایرنا، هفتمین مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی شهر تهران از میدان امام‌حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم(ع) امسال برگزار می‌شود و در منطقه ۲۰ خیابان‌های فدائیان اسلام، شهید رجایی، ورامین و دسترسی‌های بزرگراهی پیرامون حرم مطهر از جمله مسیرهای پیاده‌روی روز اربعین هستند.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

۶۰۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.