به گزارش ایرنا محمد سالاری روز سه‌شنبه در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر مجموعه قابل توجهی از بارگذاری های متخلفانه در دوره‌های مختلف که در تثبیت آن شهرداری نیز نقش داشته است و ایجاد زیر گذر و پل غیرقانونی را از جمله تخلفاتی اعلام کرد که باید بر اساس رای این پروژه تخریب شود چرا که تعدی آشکار به حقوق عمومی شهر است.

وی با ارائه تذکری به شهردار تهران افزود: در ابتدای این دوره از شورا در خصوص پروژه مجمتع پالادیوم به عنوان یکی از پروژه های بزرگ مقیاس دارای تخلفات ساختمانی شهر تهران تذکر دادم.
سالاری افزود: از ۴ مهر ۹۶ نسبت به این موضوع تذکر دادم و ۲۰ روز بعد نیز ۱۴ نفر از اعضای شورای شهر تهران در این خصوص تذکر مجدد دادند. 

عضو شورای تهران ادامه داد: معاونت قضایی دادستانی کل کشور نیز چندین نامه در مورد تخلفات پالادیوم نوشته و هم از شورای شهر، شهرداری و کمیسیون شهرسازی و معماری شورا و از کمیسیون ماده ۱۰۰ خواسته تا اقدام به تعیین تکلیف تخلفات این پروژه کنند.
سالاری تاکید کرد: مشاور وزیر راه و شهرسازی در چندین مکاتبه این موضوع را پیگیری کرده است.
وی با بیان اینکه سازمان بازرسی شهرداری تهران به صورت جدی به این موضوع ورود و گزارش کاملی را تهیه کرده است، گفت: سازمان بازرسی خواستار جمع‌آوری این تخلفات شده است. 
وی با بیان اینکه رای بدوی ماده صد نیز درباره این مجتمع صادر شده، گفت: رایزنی های مالک و شهرداری منطقه موجب شده این رای تبدیل به نظریه شود.
سالاری با بیان اینکه ایجاد پل و تونل در خیابان عمومی تخلف واضح است، گفت:  رایزنی های شهرداری و برخی افراد صاحب نفوذ، پس از رای کمیسیون ماده صد، باعث شده که مجددا رای به نظریه تبدیل شود.

سالاری با بیان اینکه متخلفان گویا معتقدند از این ستون به آن ستون فرجی شود، افزود: با این روند، جایگاه نهاد نظارتی و شورای شهر زیر سوال می رود.
وی اظهار داشت: در موضع پالادیوم هیچ راهی دیگر نمانده جز اینکه ما از شهردار تهران طرح سوال کنیم.
سالاری از شهردار تهران خواست تا این موضوعات پیگیری شود .

به گزارش ایرنا، مجتمع پالادیوم در خیابان مقدس اردبیلی خیابان الف قرار دارد و جدا از آنکه بارگذاری های گسترده و خارج از ضوابط پهنه و زیر پهنه طرح تفضیلی دارد که در کمیسیون ماده پنج نیز مطرح نشده و مجوز نگرفته است پارکینگ به میزان مناسب تامین نشده است.

  این مجتمع بار ترافیکی محله ای، منطقه ای و شهری ایجاد کرده و برای اهالی مشکلات بسیاری به وجود آورده است.
همچنین مالک در گذر جنوبی این خیابان ملکی را به بهانه تامین پارکینگ مورد نیاز خریداری کرده اما در فرایند اجرایی آن را به مجتمعی اداری ورزشی تبدیل کرده است.

وی در ادامه با اشاره به تصمیم اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در مورد پادگان ۰۶ گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری به عنوان بالاترین مرجع حوزه ماموریت های شهرسازی و معماری علی رغم اینکه اعضای شورای شهر در جلسات این شورا حق رای ندارند اما به نظرات آن ها اهمیت می‌دهند.
سالاری ادامه داد: در ابتدای شروع به کار شورا در جلسه شورای عالی شهرسازی در خصوص پادگان ۰۶ به عنوان مدعو شرکت کردیم و بنده با بارگذاری بیش از یک و هفت دهم میلیون متر مربعی در آنجا مخالفت جدی کردم، علیرغم اینکه این پادگان در فرآیند تدوین طرح تفصیلی در پهنه s۱۲۲  با بارگذاری قابل توجه قرار گرفته بود اما شورای عالی و وزیر راه و شهرسازی و رئیس جلسه به تذکر ما به عنوان کسی که در آنجا رای نداشتیم توجه کردند و یکسال و نیم پروژه را به تعویق انداختند و دیروز علی‌رغم اینکه هنوز هم راضی نیستیم این بارگذاری به ۶۳۰ هزار متر مربع تقلیل پیدا کرد و قرار شد  ۳۵ هکتار از فضای این پادگان تقدیم شهر و شهرداری شود اما متاسفانه شهرداری تهران علی رغم اینکه تمام ابزار را در دست دارد به نظرات اعضا اهمیت نمی دهد.

تهرام/۷۲۴۴//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.