به گزارش ایرنا احمد مسجد جامعی روز سه شنبه با بیان اینکه برنامه های روز تهران بطور هفتگی از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه برگزار می شود، گفت: ۵ سال است که مراسم بزرگداشت روز تهران برگزار می شود و  سال گذشته  افشانی (شهردار وقت) توجه ویژه ای به این روز داشت و حضور پیروز حناچی شهردار فعلی تهران نیز در این مراسم چشمگیر بود.  
وی افزود: در سال‌های گذشته تنها مناطقی در این مراسم مشارکت داشتند که بخشی از تهران قدیم بوده و در هویت بخشی تهران نقش اساسی دارند.
 مسجد جامعی تاکید کرد: در سال گذشته مناطق ۱۱، ۱۲، ۲۰ و ۲۱ نقش اساسی را در مراسم روز تهران ایفا می کردند اما امسال تمامی مناطق و تمام محله ها در برگزاری این روز مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه ستاد شورایاری ها نیز آغاز فعالیت رسمی شورایاری در مناطق را در هفته تهران قرار داده، گفت: شعار این هفته نیز ۳۵۰ خاطره، ۳۵۰ عکس و ۳۵۰ نماد است.
عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: شهردار تهران قول داد در این مدت خانه تهران را افتتاح کند که نقش خاطرات ناصر تقوایی در خانه تهران قابل توجه است.
مسجد جامعی با اشاره به فعالیت همه کمیسیون ها و کمیته های شورای شهر در برگزاری مراسم روز تهران گفت: در این هفته به مناسبت روز باغ ها و بوستان های تهران، بزرگترین پارک بانوان افتتاح می شود که بوستانی ۳۵ هکتاری است.  
وی ادامه داد: در روز معماری و شهرسازی تهران، خانه لرزاده که آخرین معمار سنتی در تهران است نیز به بهره برداری می رسد.  
مسجد جامعی افزود: در این هفته در برنامه های مختلف، هویت طبیعی، معماری، آئینی و فرهنگی تهران مورد بررسی قرار می گیرد و در روز هفت صفر که شهادت امام مجتبی است، آئین های مذهبی ری و شمیران برگزار می شود.  
تهرام/۷۲۴۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.