زهرا نژادبهرام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این بخشنامه یکی از بهترین بخشنامه ها برای شهرداری تهران است که در آن چندین شعار با عنوان «تهران شهری است امن، ایمن و بدون فساد برای همه» را با هدف رعایت عدالت مطرح کرده است.
وی ادامه داد: این بخشنامه با تاکید بر عدالت برای همه نیروهای کار در مناطق مختلف شهرداری اجازه نمی دهد که احجافی در حق نیروهای کار صورت گیرد.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این طرح فشاری بر پیمانکاران وارد نمی کند گفت: با طرح این بخشنامه شیوه کار را تغییر داده ایم و با اجرایی شدن این طرح سعی در شفاف سازی قراردادهای کاری داریم.
نژادبهرام افزود: بازرسان نیز بر بخش های مختلف قراردادها نظارت خواهند داشت و گزارش های نهایی را ارائه خواهند کرد تا با دقت بیشتری این بخشنامه اجرایی شود.
وی در پاسخ به اینکه شنیده شده برخی پیمانکاران در مقابل این بخشنامه واکنش هایی داشته اند، گفت: تغییری در اجرای بخشنامه ایجاد نخواهد شد و در همه جای دنیا ایجاد تغییر در روند کاری مجموعه ها با مقاومت روبه رو می شود.
نژادبهرام اظهارامیدواری کرد که با همکاری پیمانکاران و تعهد آنان نسبت به نیروهای کارگری شاهد تحقق عدالت کاری برای این نیروهای کار فعال در مدیریت شهری پایتخت باشیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین به شعار «شهر تهران برای همه» اشاره و بیان کرد: برای ایجاد عدالت در بدنه شهری نیز پیروز حناچی شهردار تهران این شعار را مطرح کرد تا عنوان کند همه می توانند از امکانات این شهر بدون حق برتری بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا بخشنامه «بهسازی وضعیت قرارداد نیروهای پیمانکاری حجمی موجود» هفته گذشته از سوی معاونت منابع انسانی شهرداری با هدف دفاع از حقوق اولیه کارگران زیر نظر پیمانکاران ابلاغ شد.
مسئولان شهری معتقدند که با این بخشنامه پیمانکاران به عقد قرارداد رسمی با کارگران ملزم می شوند و کارگرانی که زیر نظر برخی پیمانکاران،برخی حقوقشان رعایت نمی شد می توانند به حقوق خود دست یابند.
براساس این بخشنامه همچنین مدت زمان قرارداد فعالیت کارگران مشخص خواهد بود.
روز گذشته مجید فراهانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد: پیمانکارانی که از اجرای این بخشنامه سر باز بزنند، به فهرست سیاه می روند و شهرداری با آنها قطع همکاری می کند.
این عضو شورای شهر تهران به اعتراض برخی پیمانکاران به بخشنامه مذکور مربوط به نیروهای پیمانکاری حجمی اشاره و خاطرنشان کرد: امکان ملغی شدن این بخشنامه با فشار پیمانکاران وجود ندارد و اعضای شورا به صورت تمام قد برای اجرای این بخشنامه ایستاده اند.
تهرام8138/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.