به گزارش ایرنا شهربانو امانی روز سه‌شنبه در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران در سخنانی با بیان اینکه تذکر من به شهردار تهران درباره ابهام در واگذاری زمین به موسسات متعدد است افزود: پس از قرائت گزارش حسابرس منتظر جواب شهرداری بودیم که بدانیم برای موارد تخلف چه اقدامی کرده است. 
امانی ادامه داد: در گزارش تفریق بودجه اعلام شد که ۶۰ میلیارد تومان  کمک به موسسه خیریه امام رضا(ع) پرداخت شده است.

خاطرنشان می شود واگذاری این زمین ها و مساعدت ها در دوره شهردار اسبق تهران محمد باقر قالیباف انجام شده است.

عضو شورای تهران با بیان اینکه بر اساس گزارش تفریق قطعات متعددی زمین نیز احصا شده که واگذار شده است، ادامه داد: همچنین سعی کردند در تهران یک بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب به نام پروفسور سمیعی بسازند. 
وی با بیان سوالاتی درباره ابهام های موجود در این واگذاری ها، اظهار داشت: آیا براساس ضوابط طرح جامع و تفصیلی این واگذاری ها انجام شده و آیا واگذاری زمین به موسسات بدون قانون بوده است.
امانی با بیان اینکه سوء استفاده از نام بزرگان و افراد معتبر که شهرت جهانی دارند برای رسیدن به احکام ناصواب چه توجیهی دارد، گفت: امیدوارم برای رسیدگی به این پرونده شهردار تهران گزارشی ارایه دهد.
سید ابراهیم امینی، نایب رییس شورای شهر که در غیاب محسن هاشمی ریاست شورای شهر را برعهده دارد نیز تاکید کرد: ۳۳ مورد تخلف در گزارش تفریغ سال ۹۳ مشخص شد و قرار شد حوزه های مختلف مدیریت شهری آنرا بررسی و اعلام کنند که این موارد آیا باید توسط مراجع قضایی رسیدگی کنند یا خیر.
امینی افزود: ۶ ماه فرصت پیش بینی کردیم که این گزارش آماده شود و کمیسیون نظارت و حقوقی به عنوان ناظر بر عملکرد آنها نظارت می کند. 
وی ادامه داد: جلسات مشترکی داشتیم و مقرر شد این گزارش تهیه شود و براساس مصوبه به مراجع ذی ربط ارائه‌ شود.

تهرام/۷۲۴۴//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.