به گزارش ایرنا از  سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران علی عبدی روز دوشنبه در این خصوص افزود: مسئولان این معادن تاکنون‌ موافقت نامه‌های معاون معدنی وقت وزارت صمت، شورای معادن، اداره کل محیط زیست استان، تایید استاندار وقت (ترک تشریفات مزایده معدن مذکور) و موافقت واگذاری اراضی معدنی از اداره کل منابع طبیعی استان وفق ماده ۲۴ قانون معادن را اخذ کرده اند.

خاطرنشان می شود معدن آهک بورزن۲ از سال ۱۳۳۵ با اخذ مجوز فعالیت خود را در گلکدر(منطقه ای در لواسانات) که آن زمان دره ای بیش نبود آغاز کرد و از سال ۷۲ سکونتگاههای غیر رسمی در این مکان ایجاد شد، اکنون مردم از وجود آلودگی و گردوغبار در این روستا گلایه دارند.

وی ادامه داد: تصاویر گوگل مپ و عکس‌های هوایی مربوط به سال ۱۳۷۲ روستای گلکدر را به عنوان روستای فاقد سکنه معرفی و جزء سکونت گاه‌های غیررسمی برشمرده اما معادن آن را دارای سابقه فعالیت از سال‌های ۱۳۳۵، ۱۳۵۰ و۱۳۷۲ دانسته است.

عبدی درخصوص رعایت مسائل فنی و ایمنی اعم از اصلاح کاهش ارتفاع سینه کار، رعایت ایمنی اصول فنی و ایمنی معدن،کاهش گرد و غبار حاصل از عملیات‌های معدنی، استفاده از تکنولوژی داخلی برای کاهش گرد و غبار،کنترل آتشباری و استفاده از سیستم آتشباری نانل زیر نظر مسئول فنی این معدن طی بازدیدهای نظارتی انجام شده توسط کارشناسان معدنی این سازمان، برخی الزامات بهره‌برداری بهینه و به شرکت بهره‌بردار ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌بردار این معدن اخیرا با نوآوری، سیستم Air Classifier را به صورت آزمایشی به کار گرفته تا نسبت به جداسازی خاک‌رس از مواد معدنی و کاهش گرد و غبار محیطی اقدام کند.

عبدی اضافه کرد: این بهره‌بردار معدن مذکور در این منطقه تاکنون حافظ اراضی ملی بوده و در چند مرحله ماشین‌های معدن را به کمک جهاد کشاورزی و برای قلع و قمع تصرفات غیرقانونی اعزام کرده به طوری که آثار رفع تصرف در محل مشهود  است.

تهرام/۳۰۳۶//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.