به گزارش ایرنا، عبدالعظیم رضایی درآیین افتتاح آزمایشگاه میکروبی آب در محل درمانگاه حضرت ولیعصر (عج) در شهر بومهن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تصفیه و تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای پیشگیری از بیماری های همه گیر بسیار مهم است.

وی ضمن تقدیر از عملکرد اداره بهداشت شهرستان پردیس در راه اندازی این آزمایشگاه، خاطرنشان کرد: کم توجهی به سلامت آب شیوع بیماری های همه گیر را به دنبال دارد و یکی از دلایل عمده بیماری‌های ما ناسالم بودن آب شرب است.

فرماندار شهرستان پردیس با تاکیدبر اهمیت مشکلات درمانی شهروندان خاطر نشان کرد: رفع مشکلات درمانی شهرستان در اولویت قرار دارد و برای رفع شدن آن پی‌گیری می کنیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس در این مراسم اظهار داشت: شهرستان پردیس بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که آبرسانی به دو شهر پردیس و بومهن توسط ۲۶ منبع و مخزن انجام می‌شود و از ۲۴ روستای شهرستان تنها ۵ روستا تحت پوشش" آبفار" آب و فاضلاب روستایی  قرار دارند و ۱۶ روستای دیگر از این مزیت محروم هستند.

سید سعید آسیایی گفت: با توجه به افزایش روزانه جمعیت، آزمایشگاه میکروبی آب با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان با کمک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تجهیز و  امروز به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه در مراقبت‌های بهداشتی سلامت آب شرب یک اصل است و بسیاری از بیماری‌ها از طریق آب منتقل و به صورت همه گیر بیماری  ایجاد می کند، خاطر نشان کرد: آلودگی آب سال ۹۲ تعداد زیادی از مردم پردیس را بیمار کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس گفت: قبل از افتتاح آزمایشگاه آب، کارشناسان نمونه‌ها را با طی مسافت ۱۰۰ کیلومتر رفت و برگشت به تهران با احتمال خراب شدن نمونه در بین راه و اتلاف وقت و هزینه به تهران می بردند که با افتتاح آزمایشگاه از این پس امور آزمایش آب با سرعت و دقت بیشتری توسط کارشناسان انجام می‌شود.

رییس گروه سلامت محیط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی وزارت بهداشت و شبکه‌ها نظارت بر کیفیت شیمیایی و میکروبی آب است.

مجید تاجیک با اشاره به اهمیت زمان در مبحث آزمایش آب اظهار داشت: به منظور کاهش خسارات و تلفات در کمترین زمان باید به نتیجه برسیم.

وی افزود: شهرستان پردیس به دلیل قرار گرفتن در مسیر تردد جاده های شمال اهمیت خاصی دارد، مسافران زیادی از آب شرب استفاده می کنند که سالم بودن آب شرب مصرفی برای ساکنان و مسافران اهمیت ویژه‌ای دارد.

شهرستان پردیس با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت ساکن در شهرهای پردیس، بومهن و بخش جاجرود در شرق پایتخت قرار دارد.

تهرام/۹۴۴۱//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.