کریم ذوالفقاری روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: براساس ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اعلام محدودیت کشت سبزی و صیفی شامل خیار، گوجه‌فرنگی و فلفل در فضای باز از سال آینده که با هدف صرفه جویی در مصرف آب و افزایش بهره وری در هشت استان کشور به صورت پایلوت اجرا خواهد شد که استان‌ تهران این طرح را امسال به عنوان پایلوت کشور اجرایی خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت گلخانه‌ها در افزایش تولید تا ۱۰برابر فضای آزاد، کاهش مصرف آب به میزان ۱.۲، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش ضریب تبدیل آب در محصولات افزود: در راستای توسعه گلخانه‌ها و محیط‌های کنترل شده، در سالجاری ۸۰ هکتار در قالب طرح پایلوت انتقال سبزی و صیفی از فضای باز به محیط‌های کنترل شده و گلخانه تعیین شده است.

به گفته وی، صادرات محصولات گلخانه‌ای مطلوب و سودآور است ضمن اینکه دولت نیز حمایت کاملی از توسعه گلخانه انجام می‌دهد.
ذوالفقاری تصریح کرد: بر اساس این سهمیه برای هریک از شهرستان‌های استان سطحی مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای ۶۰ هکتار از اراضی سبزی و صیفی برای انتقال به محیط گلخانه ای تقاضایابی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان‌تهران خاطرنشان کرد: تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان به گلخانه مجهز شده اند که بیشتر این گلخانه‌ها در شهرستان های ورامین، ری، پیشوا و پاکدشت قرار دارند.

استان‌ تهران دارای ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که سالانه ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی به ارزش ۳۲۰ هزار میلیارد ریال در این استان تولید می شود.

این استان با داشتن بیش از یک میلیون رأس دام سبک و ۴۵۰ هزار رأس دام سنگین، رتبه نخست تولید شیر کشور را در اختیار دارد.

تهرام/۷۲۴۳//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.