به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا جوادی یگانه عصر شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه نقاشی «شهری که من دوست دارم» اظهارداشت: این نمایشگاه در راستای برنامه های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شده و یکی از اهداف مدیریت شهری دستیابی به شهر دوستدار کودک است.

وی یکی از الزامات دستیابی به شهر دوستدار کودک را علاقه مندی کودک به شهر دانست و گفت: نقاشی کشیدن کودکان درباره شهر و شهر رویایی را تصور کردن، می تواند به مدیران شهری بگوید که کودکان، شهر را چگونه می بینند و چگونه دوست دارند.

جوادی یگانه با اشاره به آثار نمایشگاه شهری که من دوست دارم افزود: کودکان بر اساس آثار این نمایشگاه، شهری دوست دارند که رنگی است، همه انسان ها در آن حضور دارند، خودرومحور نیست و حیوان و برکه در آن وجود دارد.

معاون شهردار تهران بیان کرد: ایده ما این است که شهر را برای کودکان امن، مناسب، دلپذیر، آنان را به شهر علاقه‌مند کنیم و اگر این اتفاق بیفتد و کودکان با مفاهیم اجتماعی همچون تفکیک پسماند، رعایت قانون، تمیزکردن شهر آشنا شوند، جامعه پذیر خواهند شد.

وی اظهارداشت: نمایشگاه شهری که من دوست دارم تلاش دارد تعامل و رابطه دو طرفه میان کودک و شهر را ایجاد کند.

جوادی یگانه گفت: برای دستیابی به شهر دوستدار کودک فارغ از فراهم کردن زیرساخت های لازم تلاش داریم گروه هدف بسیاری از برنامه های فرهنگی اجتماعی مان را کودکان و نوجوانان قرار دهیم تا آنان شهر را کشف کنند و به آن علاقه مند شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با تاکید بر کشف ابعاد هویتی شهر توسط کودکان افزود: در بعضی از نقاشی های کودکان، تئاتر شهر به عنوان نماد هویتی به تصویر کشیده و این نشان می دهد که کودک به تئاتر شهر رفته، آن را کشف کرده و علاقه مند شده است.

جوادی یگانه درباره نمایش نقاشی های کودکان در سطح شهر بیان کرد: این آثار از روز گذشته بر روی بیلبوردها و پرتابل شهری به نمایش درآمده و سعی داریم در آینده کتابی نفیس از این آثار را منتشر کنیم و در قالب هدیه به میهمانان خارجی دهیم.

نمایشگاه نقاشی کودکان با عنوان شهری که من دوست دارم به همت اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و ستاد مدیریت محله و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان عصر شنبه با حضور جمعی از مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا گشایش یافت.

این نمایشگاه تا ۱۷ مهر از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در گالری خیال شرقی واقع در خیابان ولیعصر(عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، پلاک ۱۵۵۲ میزبان علاقه مندان است.

تهرام/۷۲۴۵/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.