به گزارش خبرنگار ایرنا «پیروز حناچی» روز سه شنبه در کنفرانس بین المللی حفاظت از میراث قرن بیستم در محل باغ نگارستان پایتخت افزود: تلاش می شود با تبدیل این مکان های واجد ارزش به کافه کتاب یا خانه های فرهنگی جریان جدیدی در این حوزه آغاز شود.
وی اظهارداشت: میراث جدیدی که در اختیار بخش دولتی قرار دارد در معرض تهدید مستقیم نیست.
شهردار تهران با بیان اینکه وقتی صحبت از منظر فرهنگی و شهر تاریخی می کنیم نگاه متفاوت می شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران علاوه بر حفاظت، هدایت جریان های جدید را نیز دنبال می کند.
وی ادامه داد: سه تغییر در دنیا شامل توسعه بخش خصوصی، خروج صنعت از شهرها و عدم تمرکز و واگذاری قدرت از دولت مرکزی با محلی فرصت ایجاد کرده و باعث تغییرات زیادی شده است که در صورت نداشتن برنامه ریزی به تهدید تبدیل خواهد شد.
حناچی ادامه داد: دولت نیز با این نگاه کارخانه سیمان ری را در اختیار شهرداری تهران قرار داد.
به گزارش ایرنا شهردار تهران اواسط اسفند پارسال خبرداد که هیات دولت با واگذاری 30 ساله کارخانه «سیمان ری» به شهرداری تهران موافقت کرده است.
حناچی در ادامه سخنان خود اظهارداشت: امروزه حفاظت به معنای مدیریت تغییرات است و از آنجا که شهرها در حال تغییرند معنای حفاظت نیز تغییر کرده است.
شهردار تهران یادآور شد: این تغییرات هم می تواند مثبت باشد و هم موجودیت شهرها را تهدید کند.
به گزارش ایرنا کنفرانس بین المللی حفاظت از میراث قرن بیستم با حضور رئیس دانشگاه تهران و برخی مهمانان خارجی امروز برگزار شد.

تهرام/9353/1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.