به گزارش ایرنا، حمیدرضا غلامرضازاده روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان که با حضور اعضای شورا در فرمانداری دماوند برگزار شد با اشاره به ساماندهی سرویس های مدارس در سطح شهر دماوند، اظهار داشت: جهت سهولت جابجایی دانش آموزان و اطمینان خاطر والدین آنان با ارائه کارت سرویس مدارس به رانندگان، خدمات سرویس دهی و جابجایی کاملا قانونی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: حدود ۱۴۲ خودرو جهت طرح سرویس های مدارس در سامانه پایش ناوگان سپند ثبت نام نمودند که تاکنون ۷۸ خودرو در این بخش دارای پروانه فعالیت هستند و زیر نظر سه شرکت مسافربری در منطقه فعالیت می کنند.

مدیرعامل سازمان حمل ونقل شهر دماوند تصریح کرد: مابقی خودروهای به دلیل نداشتن گواهی نامه معتبر (پایه دوم) و عدم مراجعه به دستگاه های مربوطه، در حال بررسی می باشد و فعلا مجوز فعالیت ندارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال نیزهمانند سنوات گذشته متولی این امر سازمان حمل و نقل، آموزش و پرورش و پلیس راهور است، افزود: رانندگان متخلف بدانند که این سازمان در قالب گشت تلفیقی به همراه پلیس راهور از فعالیت کسانی که بدون برچسب و کارت مخصوص به عنوان سرویس مدرسه فعالیت می کنند، جلوگیری می کند.

غلامرضازاده مزایای استفاده از خودروهای سرویس مدرسه قانونی و مجوز دار را کنترل و نظارت بر نرخ کرایه سرویس مدارس، کنترل و نظارت بر تعداد دانش آموزان هر خودرو، نظارت بر عملکرد رانندگان، افزایش کیفیت خدمات مسافربری، وجود یک مرجع پاسخگو برای اولیاء دانش آموزان و رانندگان در صورت بروز هرگونه مساله پیش بینی نشده، بیمه حوادث برای سرنشینان خودروی سرویس مدرسه و ... است.

آمادگی نهادهای دماوند برای در پیش بودن فصل زمستان

علی شیوا، معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه ترافیک، اصلاح هندسی برخی معابر، کنترل مسیرهای منتهی به مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در جلسه امروز، ساماندهی سرویس های مدارس در سطح شهرستان است.

وی ادامه داد: هم اکنون ثبت نام رانندگان سرویس ها در سامانه سپند صورت می گیرد که این مهم نقش بسزایی در کنترل و نظارت بیشتر بر حمل و نقل دانش آموزان خواهد داشت و نگرانی های والدین را می کاهد که هم اکنون شهرهای رودهن و دماوند رشد چشمگیری در این سامانه دارند.

این مقام مسئول به خط کشی معابر، نصب علائم رانندگی، توجه به زدن سرعت گاه ها و ... اشاره کرد و گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، فراهم سازی زیرساخت های لازم در افزایش سطح امنیت مدارس پنج شهر شهرستان ضروری است؛ لازم است به مدیران مدارس جهت آموزش به دانش آموزان برای افزایش امنیت تردد آنان، ابلاغ شود.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری دماوند در ادامه با اشاره به در پیش بودن فصل سرما نیز گفت: لازم است دستگاه های مربوطه نسبت به آمادگی بیشتر در حوزه خدمات جاده ای و فراهم سازی تاسیسات برف روبی اقدام کنند.

متاسفانه بسیاری از تصمیمات شورای ترافیک در حد مصوبه و کاغذ است

مهرداد پورفتحی، رئیس آموزش و پروش منطقه دماوند نیز در نشست شورای ترافیک شهرستان ضمن گلایه از اینکه متاسفانه تصمیمات شورای ترافیک شهرستان دماوند در حد مصوبه و کاغذ باقی مانده است، گفت: باید بسیاری از اقدامات و مصوبات در بحث سرویس مدارس عملیاتی شود.

وی به عمده مشکلات حوزه ترافیک و راهنمای و رانندگی برای تردد بهتر دانش آموزان اشاره کرد و گفت: میدان شهدا شهر دماوند به دلیل پر تردد بودن و قرار گرفتن چندین مدرسه، نیازمند پل عابر پیاده است که نبود آن برای دانش آموزان خطرآفرین خواهد بود.

این مقام مسئول از نبود تابلوی عبور دانش‌آموز و خط عابر پیاده در سطح معابر شهری اشاره کرد و گفت: یکی از خیابان های پرتردد شهر دماوند که چندین مدرسه نیز در آن وجود دارد، محل تردد کامیون ها و خودروهای سنگین شده که این مهم نیز برای والدین نگران کننده است.

پورفتحی همچنین به مشکلات حضور کامیون‌های حمل آب در جنب اداره آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: جنب اداره آموزش و پرورش، چندین مدرسه وجود دارد که بیش از ۷۰۰ دانش آموز در آن تحصیل می کنند؛ حضور این کامیون ها در زمان آغاز و پایان مدرسه، علاوه بر افزایش حجم ترافیک، خطر آفرین است که بهتر آنکه زمان حضور آنان برای حمل آب تغییر کند.

طرح دوربین‌های ثبت تخلفات شهری در دماوند اجرایی می‌شود

عباس صفری، شهردار دماوند نیز در این جلسه با اشاره به درخواست برخی مدارس در خصوص احداث پل عابر پیاده نیز گفت: در بسیاری از مناطق شهری، شهرداری اقدام به نصب پل عابر پیاده نمود ولی متاسفانه هیچ کس از آن استفاده نمی کند.

این مقام مسئول ادامه داد: تنها نصب آن کافی نیست بلکه باید آموزش و پرورش در حوزه فرهنگسازی دانش‌آموزان جهت استفاده از پل عابر پیاده اقداماتی را انجام دهد.

شهردار دماوند با اشاره به اجرای خط کشی معابر طی روزهای آینده، به افزایش سرقت  تابوهای راهنمایی و رانندگی در سطح شهر دماوند اشاره کرد و گفت: شهرداری در نظر دارد اقدام به نصب دوربین‌های ثبت تخلفات شهری و خریداری دو دستگاه خودروی سواری جهت ثبت تخلفات پارک‌های دوبل حاشیه جاده‌ای در سطح شهر دماوند با همکاری پلیس راهور کند.

صفری در ادامه با اشاره به مشکلات ایستگاه تاکسی بخش مرکزی دماوند نیز صراحتا گفت: محل استقرار ایستگاه های بخش مرکزی شهرستان دماوند در محدوده شهر دماوند که شهرهای آبسرد، کیلان و روستاهای اطراف را پوشش می دهد، سه دانگ آن متعلق به شهرداری دماوند است.

وی ادامه داد: جهت ساماندهی این منطقه، چندین بار با شهرداری های کیلان و آبسرد جهت خرید مابقی زمین مذکور اقدام کردیم ولی استقبالی از سوی این دو نهاد صورت نگرفت و اکنون برای شهرداری و بنده تبعات حقوقی و قضایی به همراه داشته است و بنده نیز چندین بار به دادگاه جهت پاسخگوی به دلیل شکایت مالکان به اتهام فروش مال غیر مراجعه نمودم.

این مقام مسئول گفت: در این راستا شهرداری در نظر دارد، اقدام به تفکیک و مشخص نمودن حریم ملک مربوطه کند و مابقی تبعات آن بر عهده دیگر شهرداری ها است.

تهرام/۷۲۴۶//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.