به گزارش ایرنا، محمدرضا بختیاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران اظهار داشت: طی یک ماه نیروها به همراه تجهیزات به عراق اعزام شده است.
وی افزود: یک هزار و ۲۰۰ چشمه حمام سیار در کربلا، نجف، سامرا و سایر مکان ها در نظر گرفته شده است. ‌
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: همچنین دفع لجن فاضلاب و کمک رسانی به موکب ها در ارائه سرویس دهی به زائران انجام می شود.
وی با بیان اینکه امسال تهران رکورد مصرف آب را شکست گفت: روزانه سه میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب شهروندان مصرف کردند که نشانگر رشد ۴.۵ درصدی مصرف آب نصب به مدت مشابه سال های گذشته است.
بختیاری افزود: امسال با وجود بارندگی های خوبی که داشته ایم ولی به دلیل افزایش درجه دمای تهران، تداوم روزهای گرم و تفکر غلط از بارش ها در اذهان مردم باعث رشد مصرف آب شد.
وی ادامه داد: یک و نیم میلیارد متر مکعب مصرف آب سالانه تهران است که ۷۰۰ میلیون متر مکعب آن از سفره های زیرزمینی دریافت می شود.
وی گفت: ۵۷۶ حلقه چاه برای اب شرب تهران درنظرگرفتع شده که امسال تنها از ۲۸۰ حلقه چاه استفاده شده است
به گفته وی، ۲۰ درصد کل مصرف اب شرب  کشور در تهران مصرف می شود.  
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا در نظر گرفته شده است: این طرح ها شامل تصفیه خانه هفتم، طرح رینگ آبرسانی به بخش جنوبی و کم برخوردار استان تهران، طرح انتقال آب از سد ماملو به شهر تهران و شهرهای جنوب شرقی است.
وی از تدوین طرح جامع آب تهران خبر داد و گفت: بر اساس این طرح تعادل بخشی و پایدار سازی آب استات با استفاده از خطوط انتقالی صورت می‌گیرد.
بختیاری گفت: انتقال آب از سد ماملو به مناطق جنوبی و غربی ظرف پنج سال آینده پیش بینی شده است از این رو تمامی مناطق تهران به این آب دسترسی خواهند داشت.
وی با بیان اینکه یک عقب ماندگی در اجرای تصفیه خانه های استان تهران داریم گفت: سه تصفیه خانه در سه شهرستان این استان تا پایان سال به بهره برداری می رسد همچنین طی یک سال آینده ۶تصفیه خانه به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: ‌تا پنج سال آینده کل فاضلاب و تصفیه خانه ها تهران مورد استفاده قرار می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: فاضلاب تهران ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۱۱هزار میلیارد تومان آن توسط وزارت نیرو اختصاص یافته و بخش مهم آن توسط مردم تامین شده است.
بختیاری با اشاره به اینکه ۳۷۰ نقطه شهر تهران نیازمند مخازن اضطراری است گفت: در صورت رخداد حادثه تصفیه خانه های اصلی از مدار خارج شده و مخازن اضطراری وارد عمل می شوند و نیاز ضروری استان تهران را برطرف می کند.
وی گفت: امسال مجوزهایی برای ۳۰ مخزن دریافت شده است که تا پایان سال به پیشرفت ۷۰ درصدی می رسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه آب شرب تهران سالم است گفت: هیچ مشکل آلودگی در آب وجود ندارد ضمن اینکه قبلا نیترات آب ۱۰۰ اعلام شده بود الان استاندارد آن زیر ۵۰ است.
وی خاطر نشان کرد: هیچ دستگاه تصفیه ای نیست که نیترات آب را پایین آورد برای پایین آوردن نیترات آب های سطحی و زیرزمینی را مخلوط می‌کنیم.
به گفته وی، حدود ۴۰ حلقه چاه به خاطر نیترات بالا در شهرستان های تهران مسدود شد.
بختیاری با بیان اینکه تا پایان دولت دوازدهم قبوض آب حذف می شود گفت: در استان تهران یک میلیون و ۸۰۰ هزار انشعاب داریم که برنامه ریزی شده تا پایان امسال قبض یک میلیون انشعاب حذف شود.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب وتاسیسات آب و فاضلاب ایران از هشتم تا یازدهم مهر در محل نمایشگاه های دایمی تهران برپاست.

تهرام/۸۱۳۸//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.