به گزارش روز سه شنبه ایرنا از اداره کل دامپزشکی استان‌ تهران، سعید کرمی اظهار داشت: همزمان با اجرایی شدن طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ طرح رتبه بندی کشتارگاه های طیور در سطح استان نیز آغاز بکار می کند.

به گفته وی، افزایش کیفیت مرغ تولیدی، کاهش افت وزنی مرغ به دلیل عدم غوطه‌وری در آب و یخ، استانداردسازی و عرضه مرغ سایز و...همه از مزایای این طرح است که به سود مصرف‌کنندگان خواهد بود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان‌ تهران از ارتقاء کیفیت مرغ تولیدی به عنوان هدف اجرای این طرح در استان نام برد و گفت: اجرایی شدن این طرح یک رقابت در بین کشتارگاه‌ها بوجود می‌آورد که مرغ با کیفیت‌تری نیز به بازار عرضه کنند.

وی با بیان اینکه مرغ‌های تولیدی خط ۲ در گروه مرغ با کیفیت درجه یک قرار می‌گیرند گفت: آن دسته از کشتارگاه‌هایی که فاقد خط ۲ هستند به کشتار مرغ و عرضه آن در بازار می‌پردازند اما بر روی بسته‌بندی مرغ تولیدی این کشتارگاه‌ها کیفیت درجه ۲ نوشته می‌شود.

کرمی ادامه داد: از روز ۱۴ مهر، بسته بندی و عرضه مرغ کامل و نیز قطعه بندی شده در قالب سه رتبه درجه یک ممتاز، ‌درجه یک و درجه ۲ خواهد بود.

وی گفت: مرغ درجه یک ممتاز به مرغ با کیفیت کشتارگاه‌های دارای خط ۲ اطلاق می‌شود که مرغ آنها بعد از کشتار دیگر در آب و یخ غوطه‌ور نمی‌شود و لذا دیگر برخلاف مرغ‌های فعلی بخشی از آب را به خود جذب نمی‌کنند و با روش‌های نوین و به‌روز آماده بسته‌بندی می‌شود.

معاون اداره کل دامپزشکی استان‌ تهران خاطرنشان کرد:‌ از مرغ درجه یک ممتاز به عنوان محصولی صادراتی نام برد.
تهرام/۷۲۴۳//۱۳۴۸
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.