«محسن شانقی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صادرات تخم مرغ خوراکی از استان مرکزی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ۳۶ هزار و ۵۶۰ قطعه انواع آبزیان زینتی در ۳۰ محموله در این مدت با نظارت دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۹۶ هزار کیلوگرم خوراک و مکمل طیور در چهار محموله و ۴۵ هزار کیلوگرم گوشت مرغ منجمد در یک محموله در این مدت با نظارت اداره کل دامپزشکی این استان به خارج از کشور صادر شده است.

شانقی افزود: ۱۱ هزار و ۳۱۴ گواهی بهداشتی حمل فرآورده های خام دامی درون استانی در ۶ ماه امسال برای حمل ۲۹ محصول از جمله تخم مرغ، جوجه، خوراک و مکمل طیور، دل و جگر و گوشت مرغ توسط اداره کل دامپزشکی استان مرکزی صادر شده است.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۶۹۴ گواهی بهداشتی حمل فرآورده های خام دامی نیز در این مدت برای حمل ۴۳ نوع محصول به خارج از استان توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی صادر شده است. 

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یکهزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۹۹ واحد پرورش طیور، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

۱۹۵۵/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.