مینا رجایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این میزان کمک مالی برای ۲۹۲ کودک زیر پوشش طرح حامی توسط خیران جذب شده است که در مقایسه با مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافت.

وی تصریح کرد: طرح حامی با هدف کمک خیران به فرزندان زیرپوشش بهزیستی اعم از بی‌سرپرست، معلول، نیازمند و سایر موارد اجرا می‌شود تا خیرانی که تمایل به حمایت از این فرزندان دارند با پرداخت ماهانه مبلغی به حساب آنان یا پرداخت هزینه های آنان از این طرح و سازمان حمایت کنند.

رجایی عنوان کرد: حامی به شخص حقیقی یا حقوقی اطلاق می شود که در دوره زمانی مشخص و با مبلغ ریالی معین، تعداد معینی از توان‌خواهان را مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی گفت: حامی فعال تعهد مالی خود را طبق سرانه تعیین شده پرداخت می‌کند و حامی غیرفعال به حامی گفته می‌شود که وجوه واریزی او به طور منظم نباشد.

رییس اداره بهزیستی ری ادامه داد: در این طرح فرزندان زیرپوشش در سنین متفاوت از تولد تا ۱۸ سالگی توسط افراد خیرخواه، در زمینه‌های تحصیلی، درمانی و معیشتی مورد حمایت قرار می‌گیرند و ماهیانه مبلغی را به شماره حساب آنان واریز می‌کنند.

وی افزود: ۳۲ مددجوی این نهاد نیز امسال با کمک خیران زیرپوشش طرح حامی قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، ۱۸ هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و ۲ هزار و ۵۰۰ سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی ری قرار دارند.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

۷۲۴۷/۶۰۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.