به گزارش ایرنا، علی اعطا روز شنبه در هفتمین نشست خبری سال ۹۸ خود که به مناسبت هفته دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به موضوع حذف نام شهدا از تابلوهای شهری، اظهار داشت: در بحث حذف نام شهید، دو گونه موضع گیری در فضای عمومی را باید از هم تفکیک کرد و تشخیص و تمایز این دو از هم مهم است.
وی گفت: بخشی از موضع گیری ها مربوط مردم است که همچون هر ملت دیگری، نسبت به قهرمانان خود حساسیت نشان می دهند و طبیعی است که انتشار چنین اخباری، فارغ از صحت و سقم آن، احساسات پاک مردم را جریحه دار کند و در این مورد از ما پرسش کنند و توضیح بخواهند.  

اعطا ادامه داد: این یک سویه ماجراست که طبیعی و قابل فهم است و باید آن را به رسمت شناخت و به آن احترام گذاشت.  
سخنگوی شورای تهران تاکید کرد: یک سوی دیگر ماجرا، کسانی هستند که یک مساله اعتقادی و ارزشی را به مساله ای سیاسی یا مساله ای برای بهره برداری سیاسی تبدیل کردند.  

وی افزود: رقابت سیاسی امری طبیعی است و همه آن را به رسمیت شناخته اند، اما اشکال کار آنجاست که رقابت خود را بر مبانی اعتقادی و ارزشی بنا کنیم.  

وی با تاکید بر اینکه نه این شهردار و نه این شورا، نمی توانند نسبت به حذف نام شریف شهدا بی توجه بوده باشند، گفت: کارنامه شهردار منتخب، در جبهه های جنگ، بر همگان روشن است و  اعضای این شورا، تعداد زیادی از خانواده شهدا و ایثارگرانند، یا خود ایثارگرند.  

اعطا خاطر نشان کرد: عملکرد این شورا در کمیسیون نام‌گذاری در خصوص نام شهدا، در طی دو سال اخیر تدریجا منتشر شده است.
وی تاکید کرد:  در دو سال گذشته، حدود ۳۸ درصد نام‌گذاری ها به نام شریف شهدا بوده است.

وی افزود: نکته مهم این است که دفاع مقدس، در تمام طول دوره ۸ ساله و سال های بعد از آن، محور وحدت و انسجام ملی ما بوده است.  
سخنگوی شورای تهران ادامه داد: بسیار دریغ است که امروز، برخی با بهره برداری سیاسی از ارزشهای دفاع مقدس، بخواهند اتهام بزنند و بذر تفرقه بپاشند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در شورای اسلامی شهر تهران نیز، به پیشنهاد کمیسیون نظارت و حقوقی و با حکم رییس شورا، کمیته ای با عنوان کمیته ویژه بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا تشکیل شده است، افزود: ریاست شورا مقرر کرده اند که این کمیته، ظرف مدت حداکثر یک ماه نتایج بررسی خود را به شورا ارایه کند و مسوولیت این کمیته را به من سپرده اند.  

وی گفت: اخیرا هم در جلسه کمیسیون نظارت و حقوقی، دیگر اعضای کمیته مشخص شدند.
اعطا با اشاره به هدف تشکیل این کمیته عنوان کرد: این کمیته به نوعی یک کمیته حقیقت یاب است که قرار است فارغ از فضای بعضا تند رسانه ای، یک کار تحقیقی-نظارتی یک ماهه انجام بدهد. با توجه به برخی مطالب منتشره در فضای عمومی، و ایجاد حساسیت های به حق، فارغ از صحت و سقم موضوع، لازم بود شورا از منظر نظارتی، گزارش دقیقی از موضوع تهیه کند.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه کرد: باید صحت و سقم آن بررسی شود که مربوط به چه زمانی است؟ و اگر قصور یا خطایی صورت گرفته است، طبیعتا باید در کمیته ویژه بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا، این امر روشن شود و به شورا گزارش شود.


تهرام/۷۲۴۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.