سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۲۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

تکذیب خرابکاری تروریستی قطار زاهدان

در پی حادثه واژگونی قطار زاهدان- تهران عصر دیروز، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور با صدور اطلاعیه‌ای خبر منتشر شده در برخی از شبکه‌های اجتماعی مبنی بر خروج قطار زاهدان - تهران از ریل از سوی گروهک‌های تروریستی را تکذیب و اعلام کرد: با توجه به حضور تیم‌های تامین در طول مسیر راه آهن، در حادثه خروج این قطارهیچ اقدام خرابکارانه‌ای همچون بمب‌گذاری از سوی گروهک‌های تروریستی انجام نشده است.
همچنین اسامی چهار جانباخته حادثه واژگونی قطار یاد شده اعلام شد :محمد جعفر تیرتاش، مهری میرجلیلی، عباس ریگی سلطانی پور و سیروان خسروی اجساد شناسایی شده این حادثه بودند.

در همین حال، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۱۱۰ مصدوم  این حادثه بعد از دریافت خدمات اولیه پزشکی امروز/پنجشنبه/ از بیمارستان‌های زاهدان مرخص شدند.خارج شدن قطار زاهدان - تهران از ریل ۱۵۷ نفر مصدوم برجا گذاشت که بلافاصله به بیمارستان‌های زاهدان منتقل شدند.

تجدید میثاق نمایندگان مجلس خبرگان با آرمان‌های امام راحل

اعضای هیات رئیسه و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری امروز (پنجشنبه) با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند.
این آیین با حضور آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دیگر اعضا پس از آخرین جلسه هفتمین نشست مجلس خبرگان رهبری در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

حوزه‌های علمیه باید در برابر مستکبران بایستند

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: همان‌گونه که پیامبران در مقابل سلطه گران مبارزه کردند، حوزه‌های علمیه نیز باید در برابر مستکبران بایستند.

وی در آیین آغاز سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ جامعه المصطفی العالمیه در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام ( ره) در قم اظهار داشت: زمان کنونی زمان خاصی است و علما نیز باید زمان‌شناس باشند، ما دشمنان فراوانی داریم که هدف آن‌ها مانند دشمنان صدر اسلام به راه انداختن جنگ است.

اعلام رتبه شهرها در حوزه گردشگری

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در همایش فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: رتبه شهرها در حوزه گردشگری به زودی اعلام می شود زیرا هر جا گردشگری موفق بوده است، توسعه و فرهنگ شهر نیز پیرفت کرده و همه مردم از آن بهره مند شده اند.

همچنین جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران ایران دراین همایش گفت: معافیت ۱۰۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده تاسیسات گردشگری را دنبال می‌کنیم که هم اکنون در دستور کار مجلس شورای اسلامی است و انتظار داریم نمایندگان در این زمینه همکاری کنند.

توسعه سرخس بر پایه ترانزیت خواهد بود

وزیر راه و شهرسازی که به سرخس سفر کرده است، برنامه ریزی برای توسعه این شهرستان مرزی را برپایه توسعه ترانزیت در این مرز دانست که لازمه آن توسعه روابط با کشور ترکمنستان است.

محمد اسلامی افزود: کمیته های مشترک با کشور ترکمنستان در خصوص تعمیق روابط ترانزیتی جلسات متعددی برگزار کرده و خواهند کرد که امید است علاوه بر تاثیرات ملی به واسطه توسعه ترانزیت، اثرات مثبتی هم بر اقتصاد محلی بگذارد.

۲۰ درصد پرونده شوراهای حل اختلاف امسال باید منجر به سازش شود

معاون و رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه گفت: ۵۰۰ هزار پرونده در حال حاضر در شوراهای حل اختلاف موجود است که طبق تاکید ریاست قوه قضائیه ۲۰ درصد از این پرونده ها باید تا قبل از پایان سال جاری مختومه و منجر به صلح و سازش شود.

حجت الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری اظهار داشت: کاهش پرونده های ورودی به محاکم قضایی و افزایش مصالحه در بین طرفین پرونده ها از اهداف اصلی و اولویت های راهبردی جدید در قوه قضائیه است.

پیگیری ایجاد منطقه آزاد تجاری در کردستان

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: با توجه به تاثیر منطقه آزاد بر اقتصاد کردستان، پیگیری ایجاد این منطقه باید در مهمترین برنامه‌های مسئولان این استان قرار گیرد و با جدیت پیگیری شود.
جمشید انصاری از مدیران اجرایی خواست این پروژه را جزو طرح‌های مهم اقتصادی استان قرار داده و با جدیت پیگیری کنند.

۲۴۰ پروژه بیمارستانی در دست اجراست

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: در زمان حاضر در مجموع ۲۴۰ پروژه با حدود ۴۳ هزار تخت بیمارستانی درسطح کشور درحال ساخت است.

سید کمال تقوی نژاد افزود: ۶۰ درصد این پروژه‌ها از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال اجرا هستند و مابقی به وسیله سازمان مجری وابسته به وزارت راه و شهرسازی، شرکت مادر تخصصی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و از ظرفیت خیرین درحال احداث هستند.

بررسی میراث فکری نهضت حسینی برای حل چالش‌های جامعه بشری

نشست هم‌اندیشی در مورد چگونگی بهره‌مندی از میراث فکری نهضت حسینی برای حل چالش‌های امروز جامعه بشری در راستای نحوه حکمرانی غیر شایسته و همکاری و عدم همکاری با آن، روز پنجشنبه با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی عضو هیات علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در این نشست بیان کرد: پیاده‌سازی مبحث نحوه مواجهه با حکمرانی غیر شایسته می‌تواند به یکی از عوامل موثر در بیداری اسلامی تبدیل شود.

صنعت خودروسازی، مقصر اصلی آلایندگی در کشور

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: صنعت خودروسازی ایران عنصر شماره آلایندگی زیست محیطی در کشور است. این صنعت لوس بار آمده و از روند فعالیت آن گلایه مندیم. 

عیسی کلانتری افزود: شهروندان در کلانشهر تهران ۱۲ روز از تابستان امسال به دلیل حجم بالای گاز آلاینده اُزن هوای ناسالم تنفس کرده‌اند. این به معنای راهی شدن دهها هزار نفر به بیمارستان بر اثر فعالیت صنایع نارس و عقب مانده است.  درجه حرارت بالای ۳۲ درجه موجب تولید "گار اُزن" در سطح پایین توسط خودروها می شود که عنصری آلوده‌کننده و یکی از خطرناکترین گازهای سمی است و تاثیر منفی فراوانی بر سلامتی انسان دارد.

وی همچنین با اشاره به این که محیط زیست حق همه مردم است گفت: نسل حاضر در رابطه با حفاظت از محیط زیست به عنوان امانت نسل‌های بعدی موفق عمل نکرده و امانت‌دار خوبی نبوده است.

آغاز ایمن سازی ۱۳ روستای در معرض خطر سیلاب خوزستان

عملیات ایمن سازی ۱۳ روستای در معرض سیلاب در خوزستان با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت نمادین در روستای یکاویه ۱ در شهرستان باوی شروع شد.

علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در آیین شروع عملیات اجرایی این پروژه ها که در مناطق باوی ، شوش و شوشتر اجرا می شود گفت: برای اجرای این طرح  ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

ثبت سالانه ۶۰ هزار شکایت از اپراتورهای تلفن همراه کشور

حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه سالانه ۶۰ هزار شکایت از اپراتورهای تلفن همراه کشور شامل همراه اول، ایرانسل و رایتل ثبت می ‌شود،گفت:حدود ۹۰ درصد این شکایت ها در زمان مقرر پیگیری و رسیدگی می‌ شوند.

بهره برداری از سه پروژه بندر و دریانوردی خرمشهر

سه پروژه بندر و دریانوردی خرمشهر با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و تنی چند از مسئولان استان خوزستان افتتاح شد.این طرح ها شامل ترمینال کانتینری و تجهیزات تخلیه و بارگیری بندر خرمشهر با سرمایه گذاری یکهزار و ٧٥٠ میلیارد ریال با ١٥ هکتار بارانداز کانتینری می باشد که در مدت ٢٥ ماه اجرا شده است.

همچنین پروژه تعمیر اساسی اسکله شماره چهار با اعتباری بالغ بر ٢٥٠میلیارد ریال ،تعمیر اساسی پسکرانه اسکله ٢ تا ٧ با  ١٦٦ میلیارد ریال با حضور محمد راستاد معاون وزیر راه و شهزسازی در آیینی در خرمشهر افتتاح شدند.

معاون وزیر زنگ مهر را برای دانش‌آموزان بستری در بیمارستان نواخت

زنگ مهر آغاز سال تحصیلی برای دانش‌آموزان بستری در بیمارستان طی مراسمی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در بیمارستان فوق تخصصی اکبر مشهد نواخته شد.
رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: راه اندازی کلاس درس برای دانش‌آموزان بستری در بیمارستانها نقش مهمی در حفظ روحیه کودکان دارد.

افتتاح سامانه کنترل آلودگی هوای کارخانه فولاد در فریمان با حضور معاون رئیس جمهوری

سامانه کنترل آلودگی هوای کارخانه فولاد کاویان در شهرک صنعتی فریمان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افتتاح شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: برای آماده سازی این سامانه معادل ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

حل مشکل‌های امروز جامعه راحت‌تر از آزادسازی خرمشهر است

فرمانده قرارگاه فرهنگی، اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) گفت: حل مشکل‌های امروز کشور به مراتب راحت‌تر از آزادی خرمشهر و عقب راندن دشمن است.

 سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری اظهار داشت: کشور با درس گیری از جبهه‌های دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور و نه نگاه به بیرون‌ توانست خرمشهر را آزاد کند در صورتی که بنی‌صدر با نگرش لیبرالی و غربی می‌گفت نمی‌توانیم دشمن را بیرون کنیم و باید پای میز مذاکره بنشینیم، همانگونه که امروز برخی معتقدند با مذاکره می توانند حق و حقوق ملت غیور ایران را بگیرند.

۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی و بازسازی است

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: باوجود اقدام‌های مهم در توسعه و رفع مشکلات فضاهای آموزشی، همچنان ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی و بازسازی است.

محسن حاجی میرزایی گفت: باوجود تمام برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، آموزش‌وپرورش همواره از چند مشکل جدی ازجمله کمبود فضای آموزشی، نیروی انسانی و منابع مالی رنج‌برده است.

تکذیب کسالت آیت الله مکارم شیرازی

دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی ،‌ کسالت این مرجع تقلید را تکذیب کرد.در اطلاعیه این دفتر آمده است:‌متاسفانه خبری از جناب استاد هادوی درمورد کسالت حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مدظله در سایت ها منتشر شده که در آن نقل بسیار غلو شده است.

شناسایی بیش از ۱۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز در مسیر تردد زائران اربعین

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: با همکاری وزارت راه و شهرسازی یک هزار و ۵۸۵ نقطه حادثه‌خیز در مسیر تردد زائران اربعین در یک هزار و ۴۷ شهر کشور شناسایی شده است.

سردار «سیدکمال هادیانفر» افزود: ماه گذشته در تفاهم نامه همکاری که با وزارت راه و شهرسازی منعقد شد مقرر شد تا بخش اعظمی از این نقاط پیش از سفر زائران اربعین اصلاح شود.

فرسودگی بیش از ۷۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: بیش از ۷۰ درصد از ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور فرسوده و نیازمند نوسازی است که باید جوان و پویا شود.

مهدی جمالی نژاد افزود: در دو سال گذشته به دلیل مشکلات به وجود آمده در داخل کشور اتوبوس تولید نمی شد که همین موضوع امر نوسازی را با مشکل مواجه کرد.

لغو سفر وزیر نیرو به کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سفر وزیر نیرو که براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده قرار بود امروز، پنجشنبه به استان انجام شود لغو شده است.

حسین کلانتری اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافت شده هواپیمای حامل وزیر نیرو به دلیل مه غلیظ و شرایط نامساعد جوی مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه اصفهان شد و سفر وی به این استان لغو شد. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بود وزیر نیرو به همراه مسئولان استانی از چندین طرح بازدید و همچنین چند پروژه آب و برق در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد با حضور وی افتتاح شود.

تشریح مشکلات بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد با معاون رئیس جمهوری

موضوع مالیات، تأمین اجتماعی، بخش‌های نظارتی و تعزیراتی، اخذ و صدور مجوزهای تأسیس واحدهای جدید، سرمایه در گردش و سایر چالش‌های بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهوری و رئیس اتاق بازرگانی یاسوج تشریح شد.

بستر توسعه مناسبات استان‌های مازندران و ولگاگراد فراهم است

استاندارمازندران در دیدار با همتای ولگاگرادی خود در این استان روسیه با اشاره به ظرفیت‌های دو استان در حوزه تولید محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی خواهان توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو استان شد.

احمد حسین زادگان در سومین روز سفرش به استان ولگاگراد روسیه در دیدار با "دری بوچارف" استاندار این استان افزود: روابط میان دو کشور راهبردی و استراتژیک است، در همین راستا به دنبال تصمیمات روسای جمهور دو کشور، استانداران دو استان نیز باید در مسیر تعیین شده حرکت کنند و روابط خود را در بهترین سطح قرار دهند تا شرایط توسعه مناسبات فراهم شود.

گزارش های منتخب

"چطور صدام صفوف نمازجمعه تهران را پرشمارتر می‌کرد؟" تولیدی مرکز تهران است که به مناسبت دفاع مقدس منتشر شد.

"تغییر کاربری المان های دفاع مقدس" نام گزارشی از مرکز ساری است که این نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس منتشر شده است.

"شهر خشت و گلی " از مرکز بیرجند گزارشی درباره گردشگری است.

"بمباران شیمیایی فجیع‌ترین جنایت رژیم بعثی" از مرکز مهاباد فجیع ترین جنایت رژیم عراق در جنگ تحمیلی مورد بررسی قرار می دهد.

"بیابانکی و سروده هایی از جنس آب و آیینه و آفتاب" نام گزارشی از مرکز اراک است که به معرفی یکی از شاعران کشورمان پرداخته است.

  "بازار سیاه لباس فرم مدارس در لرستان" نام گزارشی از مرکز خرم اباد است که به کمبود و گرانی لباس فرم مدارس در لرستان پرداخته است.

"خلق حماسه بی بدیل دفاع مقدس در سایه دین باوری" نیز نام گزارشی از مرکز مشهد است که به مناسبت هفته دفاع مقدس نوشته شده است.

۱۳۵۲/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.