فاطمه سلیمی صبح پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روستای امین آباد از توابع بخش رودبار قصران در شمال شرقی پایتخت اولین روستایی بود که این طرح در سال جاری در آن اجرا شد.

وی توضیح داد: در این تست ناهنجاری های جسمی نیمه فوقانی و تحتانی بانوان سنجش می شود.

سلیمی افزود: در این طرح ابتدا ناهنجاری های بانوان توسط کارشناسان مشخص شد و سپس حرکات اصلاحی -درمانی مرتبط با ناهنجاری های هر فرد به وی آموزش داده شد.

به گفتهٔ وی مدت زمان اجرای حرکات اصلاحی-درمانی بنا بر سن افراد و میزان ناهنجاری ساختار بدن آنها از ۶ تا ۲۴ ماه متفاوت است.

معاون بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران گفت: تست ساختار قامتی بانوان توسط کارشناسان هیأت ورزش های روستایی استان تهران و اداره ورزش و جوانان تهران با هدف بهبود و جلوگیری از توسعه و پیشرفت ناهنجاری انجام می شود.

سلیمی اعلام کرد: این تست هفتهٔ آینده در پاکدشت و به مرور در روستاهای تمام شهرستان استان تهران انجام خواهد شد.

رئیس هیأت ورزش های روستایی وبازی های بومی-محلی شهرستان شمیرانات نیز در این بارهٔ به خبرنگار ایرنا گفت: این تست برای بانوان روستایی و حاشیه نشین شهرها کاملاً رایگان انجام می شود در حالی که مراکز دولتی ۵۰۰ هزار تومان و مراکز خصوصی گاهاً تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بابت این تست هزینه دریافت می کنند.

مریم جهان آرا اعلام کرد: در سومین فاز تست ساختار اقامتی بانوان در روستای امین آباد حدود ۶۰ نفر از این روستا و روستاهای همجوار شرکت کردند.

وی یادآور شد: سال گذشته نیز روستای رسنان بخش لواسانات میزبان اجرای این طرح در شهرستان شمیرانات بود.

بنا بر گفتهٔ جهان آرا، سن شرکت در این سنجش ۱۵ تا ۵۵ سال است.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی فزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/۹۸۹۷//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.