حسن داورزنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ملی سنجش قامت اجرای و حرکات اصلاحی زنان روستایی استان تهران با حمایت و پشتیبانی معاونت بانوان وزارت ورزش، اداره کل ورزش استان که از امروز آغاز شده تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: این طرح در 20نقطه استان با ظرفیت بیش از 2هزار نفر در رده سنی بیش از 15 سال توسط گروه کارشناسان فنی هیات روستایی استان اجرا می شود.
رئیس هیات ورزش روستایی استان تهران تصریح کرد: در این طرح تست های سنجش قامت زنان روستایی برای اندازه گیری ساختار اسکلتی و ناهنجاری قامتی مورد تشخیص قرار می گیرد.
به گفته داورزنی پس از انجام این مرحله تجویز حرکات اصلاحی در جهت بهبود و جلوگیری از توسعه و پیشرفت ناهنجاری توسط کارشناسان متخصص ارائه می شود.
وی خاطر نشان کرد: در مرحله نخست غربالگری 19 عارضه اسکتی بانوان شناسایی شده که پس از آن تجویز حرکات اصلاحی به صورت بروشور یا سی دی در جهت حفظ سلامت و تندستی به آنان انجام می شود.
رئیس هیات روستایی و عشایری استان تهران با بیان اینکه در سال گذشته سه هزار ورزشکار توسط این هیات در سطح استان ساماندهی شدند، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های این هیات گسترش فعالیت های بومی و محلی در روستاها و مناطق عشایری استان تهران است.
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.