به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام در حاشیه این تست گرم با بیان اینکه ایستگاه تقاطعی میدان امام حسین (ع) با خط ۲ مترو تهران تقاطع دارد، گفت: این ایستگاه در بخش جنوبی خط ۶ مترو قرار دارد که نصب ۸ عدد پله‌برقی و ۳ هوا ساز داخل ایستگاه نیز تکمیل شده است.

تست گرم در واقع شبیه سازی شرایط واقعی است تا اگر مشکلاتی باقی مانده باشد در این مرحله نمود پیدا کرده تا بتوان قبل از افتتاح مشکلات را حل کرد؛ در این تست سیستم برق رسانی به قطار ۷ واگنه و سیستم اتوماتیک حرکت آن در تونل و همچنین سیستم سیگنالینگ و مخابرات مورد بررسی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این ایستگاه شهروندان جنوب شرقی تهران علاوه بر ایستگاه شهدا که با خط ۴ تقاطع دارد، می‌توانند از طریق ایستگاه تقاطعی امام حسین (ع) به خط ۲ مترو نیز دسترسی یابند.

امام با اشاره به محدودیت‌های مالی پروژه، گفت: با وجود مشکلات و کمبود منابع مالی با مدیریت هزینه توانستیم بخش تجهیزاتی شامل سیگنالینگ (سیستم کنترل اتوماتیک قطار)، سیستم تهویه، نصب هواساز، پست‌های برق و سیستم مخابراتی و کابل کشی را تکمیل و ایستگاه تقاطعی امام حسین(ع) را برای استفاده شهروندان آماده بهره‌برداری کنیم.

وی همچنین به تکمیل و راه‌اندازی ۲۰ عدد سامانه تهویه در محدوده دولت آباد تا میدان امام حسین(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تکمیل و راه‌اندازی این سامانه‌ها از امروز سرفاصله حرکت قطارها در بخش جنوبی خط ۶ مترو از ۲۵ دقیقه به ۱۵ دقیقه کاهش پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از مهر ماه، هر ماه یک ایستگاه در خط هفت افتتاح خواهیم کرد، گفت: تا آخر امسال ۶ ایستگاه دیگر وارد مدار بهره‌برداری شده و مابقی ایستگاه‌های خط هفت شامل ۶ ایستگاه دیگر در سال ۹۹ افتتاح خواهند شد.

خط ۶ مترو تهران بطول ۳۸ کیلومتر با ۳۱ ایستگاه است.

این خط از حرم شاه عبدالعظیم (ع) آغاز شده و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه مترو شهدای هفده شهریور با خط ۷، در ایستگاه میدان شهدا با خط ۴، در امام حسین (ع) با خط ۲ و همچنین در ایستگاه شهدای هفت تیر با خط یک، در ایستگاه میدان ولیعصر (عج)، با خط ۳ و دوباره در ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس با خط ۷ تقاطع خواهد داشت.

در ادامه به سمت غرب امتداد مسیر داده و به محدوده شمال غربی تهران خواهد رسید.

در حال حاضر ساخت این مترو از جنوب به شمال ادامه دارد.

تهرام/۷۲۴۳//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.