نعمت‌الله ترکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:‌ اعلام می‌کنیم هر کدام از شرکت‌های بخش خصوصی که آماده سرمایه گذاری در زمینه اجرا و بهره برداری از این خطور مترو باشند می‌توانند در این زمینه وارد و با سرمایه گذاری، از منافع آن نیز برخوردار شوند.

وی یادآور شد: تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۸ در همین زمینه اجازه ورود ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی برای اجرای پروژه های معرفی شده دولت را داده است.

ترکی اظهارداشت: اکنون ۱۶ طرح در استان تهران از جمله همین خطوط مترو حومه تهران در قالب تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۸ آماده واگذاری به بخش خصوصی و اطلاع رسانی لازم نیز در این زمینه انجام شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در مجموع اجرای خطوط مترو حومه تهران تا سال ۱۴۰۰ به پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

آخرین وضعیت احداث مترو حومه پایتخت

وی به آخرین اقدامات و تصمیم های گرفته شده برای احداث مترو حومه تهران اشاره و خاطرنشان کرد: مطالعات قطار حومه‌ای تهران- پاکدشت انجام و این طرح وارد مرحله اجرایی شده است.

ترکی ادامه داد: در زمینه خط مترو تهران- پرند نیز ۲ بحث امتداد خطوط ۳ مترو تهران تا اسلامشهر و دیگری هم اجرای قطار حومه‌ای تهران به اسلامشهر، رباط کریم و پرند به تصویب رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: یکی از چالش های پیش روی این استان موضوع حمل و نقل عمومی و رفت آمد مردم محسوب می‌شود که برای مدیریت آن، برنامه توسعه خطوط ریلی تدوین شده است.

به گزارش ایرنا با توجه به اینکه هرروز حدود چهار میلیون نفر وارد پایتخت و از آن خارج می شوند، ضرورت اجرای طرح های توسعه حمل و نقل عمومی از جمله قطار حومه ای را نمایان تر کرده است.

تهرام/۳۰۰۱/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.