به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان تهران در حرم عبدالعظیم(ع) اظهارداشت: آمریکای جنایتکار طی چهار دهه گذشته انواع دشمنی‌ها و کارشکنی‌ها را در حق ملت ایران روا داشته است، از همین رو اگر در کشور کسانی تن به مذاکره دهند یا خائن و یا جاهل می‌باشند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها با ظلم و ستم فراوان مسجدالقصی مسلمانان را به صهیونیست‌های غاصب بخشیده و حتی بخشی از خاک سوریه را نیز جزو قلمرو اسرائیل می‌داند،بنابراین چنین کشوری قابل اعتماد و مذاکره نیست.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف عالمان دین و روحانیون مبارزه علنی با ظالمان و مستکبران است، تاکید کرد: روحانیون باید در صف اول مبارزه با آمریکای جنایتکاری باشند که از اول انقلاب با ایجاد انواع دسیسه‌ها به دنبال ضربه‌زدن به ایران اسلامی است.

وی یادآور شد: با تمام دشمنی‌ها و ظلم‌هایی که دشمنان اسلام برای عقب ماندگی ملت ایران انجام داده‌اند، امروز جمهوری اسلامی با استقامت مردم توانسته است بسیاری از مشکلات را از مسیر خود بردارد.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه با تاکید بر اینکه روحانیون باید در همه صحنه‌ها در کنار مردم باشند و مانند آنان زندگی کنند، ابراز کرد: روحانیان سربازان لشکر امام زمان(عج) هستند و علما باید خدمتگزار و همراه با مردم بوده و با حضور در میان ملت، این ارتباط قوی حوزه و مردم را حفظ کند.

وی بابیان اینکه حوزه علمیه سرچشمه همه خوبی‌ها و فضیلت‌هاست، گفت: مشکلات در جامعه ناشی از دوری از روحانیت و علماست و آمار بالای شهدای روحانیت در دفاع مقدس نسبت به سایر قشرها نشان از ایثارگری روحانیان است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه روحانیان با گام برداشتن در مسیر تبلیغ علوم دینی، موردتوجه امام زمان(عج) هستند، گفت: طلاب علوم دینی در ترویج فرهنگ و معارف دینی نقش بسیار مهمی دارند و این طلاب و علمای حوزوی بودند که در طول تاریخ اسلام را حفظ کرده و گسترش دادند.

وی طلبگی را اولین مراحل حرکت در مسیر کسب معارف دینی دانست و گفت: طلاب باید تلاش کنند تا به آداب و اصول حوزوی در مرحله طلبگی مسلط شوند که تسلط بر این اصول لازمه فقاهت است.

این مرجع تقلید با اشاره به روایاتی پیرامون جایگاه طلاب علوم دینی در نزد خدا، تاکید کرد: اخلاص، همت بلند، اراده قاطع، جدیت، اجتناب از سستی، داشتن نظم و همچنین توجه به ادبیات فارسی و عربی ازجمله گام‌هایی است که در مسیر کسب علوم دینی باید موردتوجه طلاب باشد.

آیت‌الله نوری همدانی، گام برداشتن در مسیر علمای بزرگ را نیازمند همت بلند دانست و ادامه داد: تسلط بر ادبیات فارسی و عربی نیاز ضروری یک طلبه است که تسلط در این زمینه در نگارش کتاب و خطابه به کمک طلاب خواهد آمد.

وی اضافه کرد: سحرخیزی، تهجد و نماز شب موجب معنویت و آمادگی پذیرش معارف دینی است که باید طلاب اقامه نماز شب را به‌عنوان یک اصل و برنامه ثابت زندگی خود مورد توجه قرار دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به وجود برخی بی‌اخلاقی‌ها در جامعه، افزود: اخلاق در زندگی همه انسان‌ها بسیار اثرگذار است و این موجب شده تا اخلاق آموزی و متخلق شدن به اخلاق نیکو بر همه لازم باشد و در این مسیر همه نیاز به معلم اخلاق داریم.

مراسم بازگشایی سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان تهران امروز(چهارشنبه) با حضور آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه علمیه خواهران کشور، آیت الله علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه استان تهران، حجت الاسلام رحیمی صادق مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران و جمعی از علما و طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران در حرم عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

به گزارش ایرنا، استان تهران دارای ۱۵۰ مدرسه علمیه، ۱۶ هزار طلاب و یک هزار و ۶۰۰ مدرس دینی است.

۶۰۰۳/۳۲۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.