به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شرکت آب و فاضلاب استان تهران، مرتضی عزالدین در این باره اظهار داشت: بر پایه طراحی‌های انجام‌ شده باید ۹ هزار کیلومتر لوله‌گذاری شبکه اصلی و فرعی در سطح ۲۲ منطقه تهران اجرا شود.

وی ادامه د اد: تا پایان امسال نیز اجرای ۳۶۰ کیلومتر شبکه فاضلاب را در دستور کار داریم و قرار است تا سال ۱۴۰۰ این رقم به ۶۲۰ کیلومتر برسد.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در افق ۱۴۰۰ متوسط اجرای طرح فاضلاب را به ۷۹ درصد می رسانیم و تا سال ۱۴۰۵ از ۱۰۰ درصد ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

عزالدین در خصوص طرح های احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تهران گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروزبهرام) برای جمعیت دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر با تامین مالی از محل بانک توسعه اسلامی در حال احداث است که تاکنون حدود ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: طرح ارتقا و توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک قدس نیز برای جمعیت ۵۰۷ هزار نفر در حال حاضر ۳۴ درصد پیشرفت دارد.

عزالدین با تاکید بر برنامه شرکت برای احداث تصفیه‌خانه‌های جدید در شهر تهران گفت: عملیات اجرایی واحدهای ۷و ۸ تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران با برگزاری مناقصه در مهر ماه آغاز می‌شود و هم‌چنین تا پایان امسال نیز برای احداث یک واحد تصفیه‌خانه در منطقه شمال غربی تهران (محدوده زرنان) انتخاب سرمایه‌گذار صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش تصفیه‌خانه‌ها ۴۰ درصد کار انجام شده است و نسبت به وضعیت مطلوب ۳۰ درصد عقب هستیم، بر این اساس بیش‌تر تمرکز شرکت روی توسعه ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران متوسط پیشرفت وزنی طرح را ۶۶ درصد اعلام کرد و گفت:در حال حاضر در سطح شهر تهران ۳۶۴ میلیون متر مکعب در سال فاضلاب جمع‌آوری و تصفیه می شود در حالی که تا سال ۱۴۰۰ این عدد به ۸۰۰ میلیون متر مکعب افزایش می یابد.

به گفته وی برای اتمام طرح فاضلاب تهران تا پایان سال ۱۴۰۵ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که بخش عمده آن باید از منابعی چون وام بین المللی، ماده ۵۶ و اوراق مشارکت تامین شود.

تهرام/۸۱۳۸//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.