به گزارش ایرنا چندین روز است دود ناشی از سوزندان زباله و به‌ویژه لاستیک‌های فرسوده، هوای ورامین را آلوده کرده، اقدامی که گزارش شده بیشتر از سوی معتادان و کارتن‌خواب‌ها برای رسیدن به سیم های داخل لاستیک‌ها انجام می‌شود.

طی روزهای اخیر موارد متعددی از سوزاندن لاستیک در مناطق مختلف ورامین مشاهده شده که علاوه بر ایجاد سیمای بصری نامناسب، آلودگی هوا و اعتراض بسیاری از مردم را به همراه داشته است.
این مشکل تا حدی دردسرساز شده که شب گذشته دود ناشی از آتش زدن تعداد زیادی لاستیک در کمربندی شمالی ورامین، منطقه وسیعی از این شهرستان را در بر گرفته بود که با تلاش آتش نشانان خاموش شد.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ورامین به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس قانون، سوزندان هر نوع پسماند جرم محسوب می‌شود و محیط زیست با افراد متخلف برخورد می کند.
منصور گل‌محمدی اظهارداشت: اغلب زباله سوزی‌ها در ورامین مربوط به سوزاندن لاستیک توسط معتادان برای فروش سیم‌های داخل آن صورت می گیرد ولی این افراد پس از آتش زدن لاستیک از محل متواری می‌شوند تا پس از اتمام کار، سیم‌ها را جمع کنند و عملا هنگام وقوع جرم کسی در محل حضور ندارد.
وی ادامه داد: طی هفته های اخیر چندین مورد لاستیک سوزی در ورامین داشته ایم که با کمک نیروهای آتش نشانی خاموش شده ولی تاکنون موفق به شناسایی و دستگیری متخلفان نشده‌ایم.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست ورامین تصریح کرد: اکثر مردم از پیامدهای ناشی از سوزاندن زباله، مواد پلاستیکی و لاستیک اطلاعی ندارند و نسبت به آن حساسیتی نشان نمی‌دهند در صورتی که دود غلیظ ناشی از سوزاندن لاستیک حاوی انواع عوامل سرطانزا است که با وزش باد در سطح شهر پراکنده می‌شود و سلامت مردم را تهدید می‌کند.
شهرستان ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.