به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، پیروز حناچی تاکید کرد:‌ همچنین از شهروندان می‌خواهم هرگونه ایراد و اشکال را در این زمینه به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

حناچی اظهارداشت: تمامی همکاران ما در شهرداری بسیج هستند؛ سامانه ۱۳۷ مامور شده گزارش‌ها را بررسی کند، شهرداران مناطق هم بسیج هستند.

وی در واکنش به شایعات مربوط به حذف نام شهدا از تابلوهای معابر تصریح کرد: فکر می‌کنم برخی از دوستانمان که این موضوع را خیلی پیگیری می‌کنند به دنبال اعتلای نام شهید نیستند و به دنبال مسائل دیگری هستند.

شهردار تهران ادامه داد:‌ افتخارمان این است که کوچه های شهر به نام شهدا مزین شوند، شهدایی که در این محلات زندگی می‌کردند و عطر و یادشان هنوز وجود دارد و خانواده هایشان هنوز در این مناطق زندگی می‌کنند.

وی بیان کرد:‌ شهدا نقطه ثقل باورهای دینی، ملی و محل اشتراک و اتحاد همه جریان‌های کشور هستند و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از نام شهدا و عشق مردم نسبت به آنان عملی ناشایست است که متأسفانه امروز در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شاهد آن هستیم.

حناچی با تاکید بر اینکه شهدا افتخار ما هستند گفت: همه ایرانیان در زمان جنگ و بعد از آن هر کاری که می‌توانستند انجام دادند. 

شهردار تهران با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) اظهارداشت:‌ فردی نزد پیامبر آمد و اقرار به گناه کرد و پیامبر عبای خود را کشید و نشنیده گرفت؛ ما باید در این زمینه به رهبر دینی‌مان تاسی کنیم.

شهردار تهران همچنین با بیان اینکه در دوره جدید نه تابلویی حذف و نه نصب کرده‌ایم، اعلام کرد:‌ اینها همه آن مواردی است که طی پنج سال اخیر اتفاق افتاده، البته امکان دارد برخی تابلوها فرسوده شده باشند و آن را اصلاح کرده باشیم، اما به شکل گسترده که معمولاً در شهرداری رخ می‌دهد کاری انجام نداده‌ایم.

حناچی با بیان اینکه تابلوها دو دسته هستند ادامه داد: یکسری از آنها دیوارکوب هستند که معمولا مناطق این کار را انجام می‌دهند و همه آنها به نام شهید مزین هستند.

وی افزود: یکسری از تابلوها هم عبوری هستند؛ یعنی برای سرعت متوسط ۳۰ کیلومتر به بالاست و شما بلافاصله باید بتوانید ببینید و تشخیص دهید که بپیچید یا مسیر را انتخاب کنید.

به گفته شهردار تهران، تابلوهایی که معمولاً به سرعت اختصاص دارند حداکثر اختصار را دارند که دلایل آن فنی است.

به گزارش ایرنا طی چند روز گذشته برخی رسانه ها شهرداری را متهم کرده اند که عنوان شهدا را از برخی معابر شهر حذف کرده است؛ موضوعی که شهرداری آن را رد و اعلام کرده که این موضوع صحت ندارد.

تهرام/۷۲۴۴/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.