به گزارش ایرنا، منصور حاجی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: شهرستان های جنوب شرق استان تهران به دلیل برخورداری از فرصت های شغلی و خدمات زیربنایی، پذیرای تعداد زیادی از اتباع خارجی به ویژه برادران و خواهران افغانستانی است.
وی افزود: کشورهای اروپایی در زمینه ساماندهی اتباع خارجی و تعیین سهمیه هر کشور از حضور این افراد، تلاش های زیادی انجام داده اند ولی به دلیل وجود مرزهای گسترده ایران با سایر کشورها و تردد فراوان اتباع، این ساماندهی در ایران به زمان بیشتری نیاز دارد.
حاجی تصریح کرد: امروز به واسطه فرهنگ اسلامی و انسانی، تمامی اتباع خارجی دارای اوراق هویتی، بر اساس قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی از تمامی امکانات خدماتی بهداشتی، درمانی، فرهنگی، آموزشی و...  همانند یک شهروند ایرانی بهره می‌برند.  
وی اظهار داشت: این افراد از خدمات فصلی مانند بازگشایی مدارس و یا ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و خدمات مستمر در زمینه های بهداشت و درمان و برخورداری از زیرساخت های آب و برق و گاز بهره مند می‌شوند.
سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران گفت: خانواده‌های افغانستانی دارای کارت خانواده که از کد خانوار و کد اختصاصی برخوردارند، شناسایی شده و اطلاعات خانوار آنان قابل احصاء است که با  استفاده از این کارت می توان خدمات را به درستی به آنان ارائه کرد.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.