به گزارش ایرنا زهرا صدراعظم نوری روز یکشنبه در یکصد و شصتمین جلسه شورای شهر با ارائه گزارش عملکرد دو ساله کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: در راستای حفظ و صیانت از باغات تهران ۴۵ هزار و ۷۱۰ پرونده در مناطق و هزار و ۵۰۱ پرونده در ستاد شهرداری در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات انجام کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در دو سال گذشته، تخصیص عوارض ناشی از قطع درختان و جرایم آن به منظور تملک باغات و فضای مشجر شهر تهران بود.
نوری گفت: با این اقدام ۵۰ درصد این عوارض در سال ۹۷ و صد درصد این عوارض در سال ۹۸ به این منظور اختصاص یافته است که خروجی این موضوع تملک حدود ۷ باغ شهر تهران است.
عضو شورای تهران عنوان کرد: از دیگر مواردی که در این مدت مورد توجه قرار گرفت موضوع نظارت و پایش محصولات کشاورزی و نان و آب شهروندان تهرانی بود.
وی گفت: تلاش شد در این دو سال چالش های مربوط به این کمیسیون پیگیری و به سرانجام برسد.
وی اظهار داشت: ما در این کمیسیون در ۴ محور سلامت، محیط زیست، خدمات شهری و ایمنی فعالیت داشتیم.
نوری خاطر نشان کرد: تلاش شد در ۱۷۰ جلسه در قالب ۱۱۰ موضوع را در دستور کار قرار دهیم و در نتیجه ۱۲۱ طرح و لایحه بررسی و به صحن شورای شهر ارائه شد.
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: در دو سال گذشته  ۱۴۰ بازدید از مناطق، سازمان ها  و شرکت های شهرداری تهران و دستگاه های مرتبط با مأموریت های شهری انجام شد.
وی عنوان کرد: هدف ما ارتقا جایگاه محیط زیست در شهرداری تهران بود و ما حصل این نگاه تبدیل مرکز محیط زیست شهرداری تهران به اداره کل محیط زیست و اهمیت یافتن این مسئله در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران بود.

نوری با بیان اینکه در طی ۱۰ سال گذشته ۱۲۸ هکتار باغات و اراضی مشجر شهر تهران تبدیل به مراکز تجاری، اداری و مسکونی شده است، افزود: حفاظت و صیانت از باغات و اراضی مشجر دغدغه شهروندان تهرانی بود که این دغدغه به عنوان اولویت کمیسیون مورد توجه قرار گرفت.  

تهرام/۷۲۴۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.