به گزارش ایرنا، افشین حبیب‌زاده روز یکشنبه در یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی با بیان تذکری گفت: شهرداری براساس ماده 67 قانون شهرداری‌ها مکلف است تا روز آخر دی ماه بودجه سالیانه خود را به شورای شهر پیشنهاد کند.
وی گفت: شورای شهر نیز باید قبل از اسفند ماه هر سال ‌آن را رسیدگی و تصویب کند.
حبیب زاده ادامه داد: در 12 اسفند ماه سال گذشته بودجه شهرداری تهران تصویب شد و طبق فرایند اجرایی، بودجه مصوب باید حداکثر پس از دو هفته بعد از تایید نهایی توسط فرمانداری ابلاغ می شد اما براساس اطلاعات واصله تاکنون بودجه سال 1398 به واحدهای اجرایی شهرداری تهران ابلاغ نشده است.
عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عواقب تاخیر در ابلاغ بودجه شهرداری افزود: تاخیر موجب ایجاد مسائل و مشکلاتی نظیر عدم رعایت انضباط مالی و بودجه‌ای، تاخیر در برگزاری مناقصات و به تبع آن انعقاد قرارداد بدون توجه به طی مراحل و شرایط قانونی می شود.
وی ادامه داد: تاخیر در مبادله موافقت‌نامه‌ها و در نتیجه ایجاد مشکلات عدیده در بحث نظارت، کنترل فعالیت‌ها و اقدامات مربوط به پروژه‌ها، ایجاد وقفه در روند اجرای طرح‌های عمرانی به دلیل مشخص نبودن میران اعتبار ابلاغی و تخصیص یافته به هر پروژه، جذب نشدن به موقع بودجه و افزایش هزینه‌ها به دلیل دیرکرد هزینه برخی از پروژه‌ها از دیگر مشکلات تاخیر در ابلاغ بودجه است.
حبیب زاده گفت: مسائل و مشکلات مذکور باعث ایجاد چالش در مدیریت شهری در سال جاری خواهد شد.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.