به گزارش عصر شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهر تهران  مجید محمدیان عمده تخلفات این واحد بسته بندی را تامین تخم مرغ از مبدا نامعلوم، حمل ونقل نامناسب و بدون گواهی قرنطینه ای، نگهداری و بسته بندی در شرایط کاملا غیر بهداشتی، استفاده از رنگ های غیر مجاز در جت پرینت تخم مرغ، عدم تامین دمای مناسب جهت سالن های بسته بندی و نداشتن سردخانه فعال و مناسب جهت نگهداری محصولات اعلام کرد.

وی تصریح کرد: فرآورده‌های خام دامی و از جمله تخم مرغ می توانند علاوه بر انتقال بیماری ها از فارم تولید، در اثر آلودگی‌های ثانویه و محیطی ناشی از عدم نگهداری صحیح و شرایط نگهداری نامطلوب آلوده و باعث  بیماری های خطرناکی در انسان شود.

محمدیان با بیان اینکه این واحد متخلف تا رفع کلیه نواقص ساختاری و بهداشتی پلمب خواهد بود، سلامت جامعه را قابل معامله با هیچ چیز ندانست و افزود:‌ دامپزشکی در تامین سلامت فرآورده های خام دامی از مزرعه تا سفره خود را مسئول می داند و در این مسیر هرگونه عامل خطر را شناسایی و اقدام به حذف آن خواهد کرد.

وی همچنین به شهروندان نسبت به تامین انواع فرآورده های خام دامی و از جمله تخم مرغ، از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی هشدار داد و اعلام کرد که قبل از خرید نسبت به رویت آرم و نشان دامپزشکی و کدبهداشتی دامپزشکی محصولات اقدام کنند.

تهرام/۷۲۴۳//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.