به گزارش ایرنا، بهمن خطیبی روز چهارشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه مطبوعات جنوب شرق استان تهران که در محل نمایشگاه های شهرستان قرچک برگزار شد، افزود: مسئولان باید از ظرفیت خبرنگاران برای بیان عملکرد و دستاورد دستگاه خود استفاده کنند و در مقابل، خبرنگاران نیز باید امانتداران خوبی بوده و حس اعتماد را در جامعه رسانه متبلور کنند.
وی تصریح کرد: با وجود آن که امکانات شهرستان قرچک به دلیل نوپا بودن اندک است ولی از رسانه های قدرتمندی برخوردار است که در تمامی شرایط در کنار مسئولان بوده و آنان را در اطلاع رسانی یاری می کنند.
فرماندار قرچک تأکید کرد: دسترسی به اطلاعات به روز، از الزمات مدیریت است و این مهم را می توان با استفاده رسانه هایی که در حوزه های مختلف به صورت انفرادی و بدون کمک گرفتن از دولت، اطلاع رسانی می کنند، محقق کرد.
خطیبی گفت: هیچ مسئولی در شهرستان قرچک حق شکایت از خبرنگاران را حتی در صورت درج خبر کذب ندارد، باید خبرنگاران و رسانه ها را تقویت کرد تا حوزه رسانه، از قدرت کامل برخوردار شویم.
 

خبرنگاران احیا گرد لحظات نابود شدنی هستند
امام جمعه شهرستان قرچک نیز در این مراسم گفت : به فرموده رهبر معظم انقلاب، خبرنگاران لحظات نابود شدنی را تثبیت و ابدی می کنند و در اصل خبرنگاران احیا گر حوادث مختلف هستند.
حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی افزود: هر چند که در جامعه، اقدامات بسیار زیادی انجام می شود ولی تا زمانی که این اقدامات منعکس نشود، اثر بخشی آن مشخص نمی شود.
وی اظهار داشت: انعکاس اخبار باید موثر، مفید و براساس قوانین، آرمان ها نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.
وی گفت: دقیق، مورد وثوق بودن و ثبات در رفتار و گفتار، از مهمترین خصوصیات خبرنگار است، اگر یک رسانه مدام در حال تغییر باشد، حرمت افراد، اشخاص حقیقی و حقوقی و مسئولان را رعایت نکند، از حمایت مردم محروم می شود.

سرانه فرهنگی استان تهران اندک است

امین بابایی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در این مراسم گفت : سرانه فرهنگی استان ۱۳ میلیون نفری تهران تنه ۴۷ تومان است و با این اعتبار نمی توان اقدامی اثر بخش انجام داد.
وی افزود: با این اعتبارات اندک نمی توان به دنبال فضای مجازی و رسانه های مقتدرانه باشیم و این جاست که برخی از رسانه ها با نمایش خبرنگار فعالیت هایی خارج از حیطه اطلاع رسانی انجام می دهند.
جنوب شرق تهران ۳۱ رسانه دارد
معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در این مراسم گفت : جنوب شرق استان تهران از ۳۱ رسانه محلی برخوردار است که این تعداد در مقایسه با کل استان تهران که در آن ۹۶ رسانه فعالیت می کند، ظرفیت بسیار مهمی به شمار می رود.
مهرشاد کاظمی افزود: حضور این تعداد رسانه فعال در جنوب شرق استان تهران ظرفیت ویژه ای برای مسئولان به شمار می رود که باید به درستی از آن استفاده کرد تا افکار عمومی از فعالیت هایی که در حوزه های مختلف انجام می شود، آگاهی پیدا کنند.
وی از رسانه های جنوب شرق استان تهران خواست تا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان تهران که شهریور ماه امسال برگزار می شود، حضور پیدا کنند.
نمایشگاه مطبوعات قرچک به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه های قرچک در خیابان اصلی روبروی ایستگاه مرکزی آتش نشانی پذیرای عموم مردم است.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.