به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دبیر ویژه‌برنامه شیش و هفت درباره مجموعه جشنواره‌های تابستانه گفت: این سازمان با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانه مجموعه برنامه‌هایی را با عنوان «روی خط زندگی» تدارک دیده است.

محمدمیثم میثمی افزود: ویژه برنامه شیش و هفت نیز یکی از این برنامه‌هاست که شامل جشنواره بازی‌های تفریحی و رقابتی روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته ویژه خانواده ها در چهار نقطه از شهر تهران برگزار می شود.

وی اظهارداشت: اجرای این برنامه‌ها در قالب چهار جشنواره بازی‌های فکری، ورزشی و سلامت، بازی‌های آبی و ابتکاری است که روزهای پنجشنبه و جمعه‌ از ۲۷ تیر تا ۸ شهریور به غیر از ایام عزاداری (۱۰،۱۱، ۱۷ و ۱۸ مرداد) در فرهنگسراهای اشراق، رازی، خاوران و ولا برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ شهر تهران درباره جشنواره بازی‌های ابتکاری گفت: این جشنواره شامل بازی‌هایی است که علاقه‌مندان می‌توانند آن را با ابزاری که در اختیار دارند بسازند، ۹ بازی «توپ تعادل»، «چرخ تانک»، «الوار»، «حلقه امتیاز»، «روزنه»، «با من باش»، «لی‌لی دوقلو»، «دویدن با دست» و «قل‌قل بازی» برای این جشنواره طراحی شده است.

میثمی افزود: این بازی ها در عین سادگی به طور غیرمستقیم، مفاهیم آموزشی را نیز در بردارند، به طور مثال بازی الوار به این صورت است که افراد روی دو تخته بزرگ می‌ایستند و بـا هماهنگی و مشارکت گروهی باعث حرکت تخته می‌شوند.

دبیر ویژه‌برنامه شیش و هفت ادامه داد: هـدف از بازی الوار این است که به صورت غیرمستقیم، لزوم وجود رهبر برای موفقیت در کار گروهی به شرکت کنندگان آموزش داده شود زیرا گروهی می‌تواند موفق شود که با شمارش و دستور رهبر به ترتیب پاهای چپ و راست را پیاپی بلند کنند و به پیش روند تا از خط پایان عبور کنند.

وی درباره جشنواره ورزش و سلامت توضیح داد: این جشنواره به همت مجموعه سالند واقع در باغ کتاب تهران طراحی شده است، گروهی شامل مجموعه‌ای از پزشکان که مجموعه بازی‌های جذابی را با هدف آموزش سلامت و بازی‌های دارای تحرک برای تامین فعالیت بدنی، با اهداف آموزشی- علمی برای گروه‌های مختلف از نظر سنی و جنسیتی طراحی کرده‌اند.

میثمی گفت: این جشنواره شامل ۱۱ بازی «تنی‌بال»، «موچرخه»، «نشونیا»، «پیشگیرانه میدانی»، «جنگ دهانی اول»، «موچرخه»، «چوگان جارویی»، «فریزبی»، «مسابقه خرچنگی»، «طناب‌کشی» و «بالن» است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ شهر تهران درباره جشنواره بازی‌های آبی افزود: بازی‌های آبی جشنواره‌ای علمی - ورزشی است که در آن ۶ بازی اجرا می‌شود، «موشک‌های آبی» بر اساس قوانین فیزیک، «تیراندازی»،‌ «دارت بادکنکی»، «جوجه‌گیری»، «خمپاره آبی» و «تیله‌پا» از جمله این بازی‌ها هستند.

وی با اشاره به جشنواره بازی‌های فکری گفت: بازی‌های فکری برای نوجوانان و جوانان شیوه‌ای مناسب برای کندوکاو و رشــد توانایی‌های ذهنی است و باعث پیشرفت هوش اجتماعی و هیجانی می‌شود، این بخش شامل برنامه‌های متنوعی همچون «اتللو»، «بابابو»، «دالیز» و ... است.

میثمی اظهارداشت: با توجه به حضور کودکان در برنامه‌ها که همراه با خانواده در جشنواره شرکت خواهند کرد، به منظور فراهم کردن شرایط و امکانات لازم برای این گروه سنی، در کنار ایستگاه‌های مختلف، غرفه‌ای با موضوع ارائه خدمات و بازی برای کودکان با استفاده از ظرفیت‌های منطقه برپا شده است.

براساس این گزارش، همچنین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با فصل تابستان و با هدف ایجاد نشاط و شادابی در بین شهروندان ویژه‌برنامه «عصرانه‌های شادی» را تا هشتم شهریور در فرهنگسراهای مناطق ۲۲ گانه و بوستان‌های پایتخت برگزار می کند.

این برنامه ها به منظور غنی سازی اوقات فراغت و استحکام و تقویت بنیاد خانواده‌ها با اجرای برنامه‌هایی همچون ایستگاه‌های نشاط و سرگرمی، نقاشی و خلاقیت، بازی‌های فکری، نمایشگاه‌های هنری و میدانی، بازی‌های ورزشی، ارائه محصولات فرهنگی، مسابقات تفریحی و... هر روز در عصرهای تابستان در فرهنگسراها و بوستان‌های شهر تهران میزبان خانواده‌های تهرانی است.

تهرام/7245//6139

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.