به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا جوادی‌یگانه عصر جمعه در جمع خبرنگاران افزود: حضور شهروندان پای صندوق رای در محلات مختلف شهر تهران افزایش داشته که به همین منظور در مرحله اول این انتخابات به مدت ۲ ساعت و تا ساعت ۱۸ تمدید شد.
وی افزود: به نظر می رسد که این انتخابات یک مرحله دیگر تمدید شود.
رئیس هیات نظارت پنجمین دوره انتخابات شورایاری محلات شهر تهران نیز در جمع خبرنگاران گفت: از ۳۸۰ هزار شرکت کننده در این انتخابات ۶۱ درصد آقا و ۳۹ درصد زن بودند.
آرش میلانی افزود: منطقه ۴ با ۳۸ هزار رای، منطقه ۵ با ۳۰ هزار رای و منطقه ۱۵ با حدود ۲۹ هزار رای بیشترین مناطق شرکت کننده در این انتخابات بودند.
وی ادامه داد: بر اساس میزان مشارکت به لحاظ جمعیت، مناطق ۱۹، ۱۲ و ۱۸ دارای بیشترین تعداد بودند و از لحاظ محله‌ای نیز محلات گلشن؛ نعمت آباد؛ شکوفه، تهرانپارس غربی و  عبدل آباد بیشترین حضور را داشتند.
رییس هیات نظارت بر پنجمین انتخابات شورایاری محلات شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره ثبت تخلفات احتمالی در محلات مختلف شهر تهران نیز گفت: بطور طبیعی همچون انتخابات گذشته این انتخابات نیز با تخلفاتی جزیی همراه بوده و عوامل هیات نظارت و اجرایی از تخلفات مشاهده شده جلوگیری می‌کنند.
به گفته وی، تمامی تخلفات باید به لحاظ حقوقی ثبت و مستند و در زمان خودش به آن رسیدگی شود.
میلانی همچنین درباره محل هیات های  اجرایی و نظارت این انتخابات نیز گفت: طبق قانون محل این هیات ها جداگانه است و بنده برای شرکت در نشست خبری به محل هیات اجرایی آمدم.
جوادی یگانه درخصوص تعداد صندوق های رای نیز عنوان کرد: همین تعداد صندوق و کمتر از آن نیز می‌تواند نیاز تهران را برآورده کند.
وی اضافه کرد: وزارت کشور که مجری برگزاری انتخابات الکترونیک است ضعف در سیستم یا کمبود صندوق ها را برآورد نمی‌کند. 
میلانی درخصوص غیرفعال شدن کد برخی داوطلبان شورایاری نیز اظهارداشت: اگر شکایتی در این زمینه شود رسیدگی خواهیم کرد.

زهرا نژادبهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این نشست با بیان اینکه از چند شعبه به صورت ناشناس بازدید کردم گفت: میزان استقبال بسیار خوب بود و حدود ۲۵ تا ۳۰ دقیقه برای رای دادن در صف ایستادم. 
وی خاطرنشان کرد: میزان معطلی کاربر را حساب کردم که سرعت انجام کارها بسیار خوب بود. 
نژادبهرام با اشاره به اینکه برگزاری الکترونیکی انتخابات بسیار جدید بود افزود: باوجود گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی تاکنون انتخابات تمام الکترونیک نداشتیم. 
وی مدت زمان موردنیاز برای رای گیری الکترونیکی را کمتر از رای‌گیری دستی اعلام و در عین حال تصریح کرد: میزان خطای انسانی در این نوع رای گیری بسیار کمتر است.

به گزارش ایرنا در این دوره انتخابات افزون بر ۱۲ هزار نفر متقاضی برای شورایاری ثبت نام کرده بودند و با همدیگر رقابت دارند.

این انتخابت در افزون بر ۳۵۰ هزار محله شهر تهران در حال برگزاری است.

تهرام/۷۲۴۳/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.