به گزارش ایرنا، سید حسین نقوی حسینی روز چهارشنبه در جلسه مشترک معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای. با فرماندار و مسئولان ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: شهرستان های جنوب شرق استان تهران شامل ورامین، قرچک و پیشوا با بیش از یک میلیون نفر جمعیت روزانه مجبورند که از تنها مسیر دسترسی به تهران عزیمت نمایند.
وی گفت : بر اساس آمار اعلام شده، روزانه 120 هزار تردد بین شهرستان های جنوب شرق و تهران انجام می شود که در ساعات اولیه و پایانی روز، این تردد به اوج خود می رسد.
وی اظهار داشت: تردد در تنها محور مواصلاتی پایتخت به جنوب شرق تهران باعث فرسودگی هر چه بیشتر این مسیر شده به طوری که در حد فاصل منطقه فیروزآباد تا قلعه نو شهرستان ری، حدود 12 کیلومتر فرسودگی و خرابی آسفالت مشکل بسیار زیادی را برای خودروهای عبوری به وجود آورده است.
نقوی گفت: هر چند که از نظر سیاسی، محور تهران – ورامین در حوزه شهرستان ری قرار دارد ولی بهره برداران این محور، مردم ورامین، قرچک و پیشوا می باشند لذا رسیدگی به این مسیر از درخواست های مکرر مردم این منطقه است.
وی تصریح کرد: عدم وجود دوربین های کنترل سرعت در این مسیر 25 کیلومتری باعث شده تا همواره شاهد بروز حوادث جاده ای منجر به فوت و جرح در آن باشیم، هفته گذشته بر اثر تصادف چند خودرو، دو نفر جان خود را از دست دادند و قفل شدن محور، مردم را ساعت های متمادی در ترافیک قرار داد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترافیک منطقه قلعه نو گفت: مشکلات موجود در یک مسیر 500 متری گاه مردم را دقایق زیادی در ترافیک قرار می دهد در صورتی که می توان با اقداماتی اساسی، این مشکل را برطرف کرد.
وی افزود: هر چند که مسئولان شهرستان ری و بخشداری قلعه نو اقداماتی را برای رفع مشکل ترافیک این منطقه انجام داده اند و اندکی از حجم ترافیک کاسته شده ولی لازم است تا با اقدامات کارشناسی، این مشکل یک بار برای همیشه برطرف شود.
نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به لزوم ایجاد دسترسی از بخش جوادآباد به محور قم – گرمسارگفت : ایجاد محور آنتنی از جوادآباد به محور قم – گرمسار سال ها است که نیمه کاره رها شده است که لازم است وزارت راه و شهرسازی با نگاه ویژه به این مسیر نگاه و با تأمین اعتبار نسبت به احداث آن اقدام کند.
وی تأکید کرد: راه محور توسعه است و اگر بتوان مسیر های دسترسی مناسبی برای شهرستان ورامین در نظر گرفت، می توان سرعت پیشرفت و توسعه آن را بیشتر کرد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.