به گزارش ایرنا، عبدالحمید امامی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: البته نمی توان این تالار را مانند بورس تلقی کرد زیرا پیچیدگی های خاص خود را دارد.
وی با بیان اینکه فعالیت کارگزاری ها مانند معامله پایاپای است تاکید کرد: سیاست شهرداری درخصوص کارگزاری ها تعطیلی کامل آنهاست.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه در مقطعی شهرداری به دلیل وضعیت مالی نامناسب به کارگزاری ها روی آورد تا با تامین منابع پروژه ها را پیش ببرد خاطرنشان کرد: متاسفانه کارگزاری ها این توان را ندارند.
وی افزود: در حال حاضر 2 کارگزاری که یکی دولتی و دیگری وابسته به شهرداری است فعالیت می کنند که با تشکیل تالار معاملات فعالیت آنها متوقف خواهد شد.
به گزارش ایرنا کارگزاری ها شرکت هایی هستند که برای پیشبرد اجرای پروژه ها با آورده مالی ورود و به جای شهرداری، تامین منابع می کردند و در فرصت های چندماهه شهرداری با محاسبه کارمزد هزینه هایشان را می پرداخت.

*باز پس گیری بیش از 80 ملک
معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران با بیان اینکه نمی خواهیم به کش و قوس ها بپردازیم اما این موضوع دلیل نمی شود به دنبال بازپس گیری اموال مردم و دولت نباشیم گفت: تعدادی از املاکی که واگذار شده مساله دار و تعدادی در اختیار سازمان هایی هستند که به خوبی از آن بهره برداری کردند.
وی ادامه داد: فهرستی از املاک در اختیار سازمان املاک وجود دارد که بخش حقوقی در حال تخلیه این املاک است.
امامی با اشاره به اینکه تا هفته گذشته بیش از 80 ملک تخلیه شده اظهارداشت: ملک هایی که تخلیه می شوند باید با بدهی تهاتر شوند.
معاون شهردار با بیان اینکه 2 هزار ملک شناسایی شده بود تا وضعیت آن مشخص شود خاطرنشان کرد: به طور رسمی در حال پیگیری ملک هایی که در اختیار دیگران قرار دارد هستیم تا اگر به تمایل به استفاده دارند قیمت ها کارشناسی شود.
وی اضافه کرد: برنامه داریم برای کاهش هزینه ها، ساختمان هایی که اطراف پارک شهر است ولی در اختیار سایر نهادها قراردارد را تحویل بگیریم تا معاونت هایی که محل استقرار آنها از ساختمان مرکزی شهرداری دور هستند و نیاز است که به شهردار نزدیک باشند به اینجا منتقل شوند.
امامی گفت: در این زمینه ساختمان روزنامه اطلاعات را نیز تحویل گرفتیم.

**موضوع تخلف در توزیع برنج
معاون شهردار تهران همچنین درپاسخ به سوالی درباره تخلف توزیع برنج مخلوط ایرانی و خارجی در فروشگاه شهروند اظهارداشت: ما در شهروند نفع شخصی نداریم که بخواهیم تقلب کنیم؛ ظاهرا یکی از تامین کننده ها مشکل داشته که موضوع را بررسی می کنیم و اگر اتفاق از طرف مسئولان باشد حتما برخورد می شود.

تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.