به گزارش ایرنا؛ آیت الله محمد محمدی ری شهری شامگاه دوشنبه در دیدار با خادمان افتخاری آستان مقدس حرم عبدالعظیم(ع) اظهار داشت: اخلاق نیکو بهترین زیبایی در میان مردم است و هر دو جنبه ظاهری و بینایی اخلاق باید رعایت شود.
وی با بیان اینکه مردم از لحاظ اخلاقی به سه دسته تقسیم می شوند، افزود: دسته ای از زیبایی باطنی و ظاهری برخوردارند همانند ائمه، دسته دوم از مردم زیبایی ظاهر دارند اما از باطن خوبی برخوردار نیستند و دسته سوم هم ظاهر زیبایی ندارند، اما باطن زیبا دارند.
تولیت آستان مقدس عبدالعظیم(ع) ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه امروز بین خانواده ها وجود دارد ناشی از اخلاق بد است که باید اصلاح شود.
وی با بیان اینکه رفتار خادمان آستان در معرض دید جامعه قرار دارد، گفت: خادمان آستان مقدس باید با مردم به خوبی رفتار کنند زیرا برخورد ناشایست باعث تاثیر در رفتار مردم می شود.
آیت الله ری شهری با اشاره به نقش اخلاق حسنه در تقویت ایمان گفت: اخلاق نیکو باعث دوام و تقویت ایمان و کفر باعث بد خلقی و سستی ایمان می شود.
وی تصریح کرد: اسلام افراد را به برخورد نیکو سفارش کرده و از صفات اخلاقی ناپسند دوری می کند چرا که مسلمان واقعی دارای مکارم اخلاقی بوده و تهذیب نفس هم باعث کمال و خوشبختی در دنیا می شود.

** آستان 2000 خادم کم دارد
معاون هماهنگی توسعه موقوفات آستان مقدس حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) نیز در ادامه با بیان اینکه آستان با کمبود 2 هزار خادم مواجه است، گفت: سالانه 900 نفر گزینش و 400 نفر جذب می شوند و امیدواریم طی سه سال آینده این کمبود خادم جبران شود.
جواد علی اکبریان ادامه داد: 676 خادمه زن و 2 هزار و 428 خادم مرد از هر صنفی مشغول خدمتگذاری به سیدالکریم هستند.
وی اضافه کرد:251 خادم دارای تحصیلات زیر دیپلم ،855 دیپلم، 430 فوق دیپلم ، یکهزارو 73 کارشناسی، 383 کارشناسی ارشد ، 43 دکترا، 69 نفر تحصیلات حوزوی دارند.
7247/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.