رئیس فدراسیون فوتبال، معیارهای انتخاب مارک ویلموتس بلژیکی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی رادیو ورزش؛ مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در برنامه "صبح و ورزش" رادیو ورزش، پیرامون معیارهای انتخاب ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی اظهار کرد: بعد از کی روش برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی بزرگسالان در کمیته فنی فدراسیون فوتبال صحبت کلی شد که سرمربی خارجی باشد. بعلاوه به این نتیجه رسیدیم که سرمربی جوان باشد. در ضمن نیاز به جوانگرایی در تیم ملی نیز وجود داشت چون رقبای ما مثل قطر و عربستان به جوانگرایی در تیم‌های ملی خود رسیده بودند و شاید اگر ما همین مسیر را می رفتیم در دراز مدت عنوان بهترین تیم آسیا را که چندین سال کسب کرده بودیم را از دست می دادیم.

وی ادامه داد: همچنین ما باید دستاوردهای قبلی را حفظ و با توسعه و تلاش آنچه که بدست نیاورده بودیم را نیز کسب می‌کردیم. در مجموع برای انتخاب سرمربی سن ۴۵ تا ۵۵ را مد نظر داشتیم. بین سرمربی‌های مختلف با لوپتگی، سرمربی اسپانیا مذاکراتی داشتیم که به دلیل عدم حضور جدی و نوع نگاهی که به بحث داشت به این نتیجه رسیدیم که نمی تواند گزینه مناسبی باشد. با رنار صحبت داشتیم که الزام داشت تا پایان جام ملتهای آفریقا در مراکش باشد. در نهایت ویلموتس بود که از دو مورد قبلی شرایط بهتری برای سرمربیگری تیم ملی داشت. او بازیکن بزرگ و معتبر آلمان و کاپیتان شالکه بود. همچنین در تیم ملی نوجوانان، جوانان و امید بلژیک کارهای بسیار خوبی انجام داده و نسل بسیار خوبی به تیم ملی بلژیک اضافه کرد که سالها از آنها استفاده شده و می شود. بعلاوه یکسال هم در ساحل عاج کار کرده و کمی با شرایط آسیا و آفریقا آشنایی دارد.

تاج عنوان کرد: ویلموتس بستن قرارداد را به دیدن امکانات ایران منوط کرد و ما نیز او را دعوت کردیم که به تهران بیاید. چهارشنبه وارد ایران شد و از دیدن امکانات خیلی تعجب کرد و باورش تغییر کرد. بعلاوه مجموعه PEC را هم دید. این مجموعه دارای امکانات بسیار خوبی از جمله چهار زمین چمن، هتلینگ، استخر، سونا و بخش درمانی است. این سرمربی خیلی راضی بود و اعتقاد داشت که فرآیند سخت افزاری می‌تواند به تیم ملی کمک کند. با این شرایط نظرش مثبت بود. در ضمن بازی‌های هفته پایانی لیگ را هم دید. شرایط برای این سرمربی مطلوب بود و قرار داد منعقد خواهد شد. بنا بود امروز قرارداد منعقد شود ولی به دلیل مشغله کاری به سه‌شنبه در سفارت ایران در بروکسل موکول شد.

رئیس فدراسیون فوتبال اذعان کرد: در مورد کی روش انتقاداتی به تیم ملی و رفتارهای او بود. چون سرمربی تیم ملی بود درست این بود که از کارهایش دفاع شود. البته در آن زمان سرمربی محور شده بود که دلایل فنی دارد. وقتی سرمربی می آید اگر همه ماموریت‌های فدراسیون خوب انجام شود سرمربی هم کارش را به خوبی انجام می‌دهد. ممکن است که این ماموریت‌ها بدرستی انجام نشود و خود سرمربی دخالت کند و آهسته آهسته در محورهایی که مربوط به او نیست، وارد شود. در قراردادهای قبلی وقتی سرمربی وارد می شد، رسانه ها اظهار نظر مختلفی می کردند. این بار بسته عمل شد و تا نهایی نشد اسمی نیز مطرح نشد. در مجموع زمانی رسانه ای شد که نهایی شده بود. در مورد ورود ویلموتس هم همین وضع را داشتیم. جلسات خوبی با وی داشتیم و از ابتدا و در نحوه مذاکره و قرارداد تجربه و درسی که از سرمربی قبلی داشتیم را مد نظر قرار دادیم. امیدواریم ویلموتس تاثیرات مثبتی در فوتبال کشور داشته باشد. رسانه ها هم با انتقادات سازنده و موثر خود و فدراسیون با انجام ماموریت‌های منطقی خود و محول نکردن به سرمربی از وجود این سرمربی جدید استفاده کند. ویلموتس چند روز بعد از انعقاد قرارداد به ایران خواهد آمد.

تاج در مورد سرمربی تیم فوتبال امید گفت: در مجموع نظارتی توسط تیم بزرگسالان بر تیم امید وجود دارد. کمیته فنی یک دوره با یحیی گل محمدی، سرمربی پدیده برای قبول سرمربیگری تیم امید صحبت کرد که در آن زمان توصیه کردم تا لیگ تمام نشده با سرمربی وارد مذاکره نشوند. بعد از اتمام لیگ با گل محمدی برای سرمربیگری تیم ملی امید صحبت کردم. ولی مردم مشهد، هواداران و مدیران پدیده خواستار این بودند که چون پدیده می خواهد سهمیه بگیرد، گل محمدی در این تیم بماند. در نتیجه تصمیم گرفتیم از سرمربی دیگری استفاده کنیم. گزینه های دیگری هم مطرح هستند ولی مسلماً سرمربی تیم ملی امید داخلی است.

برنامه "صبح و ورزش" یکشنبه ۲۹ اردیبهشت با اجرای اکرامی و هاشمی و کارشناسی والی زاده پخش شد. این برنامه همه روزه به جز جمعه ها ساعت ۷:۱۵ به مدت ۱۱۰ دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.