به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمودرضا طاهری بیان داشت: همه ساله و همزمان با ماه مبارک رمضان، طرح نظارتی از سوی این اداره اجرا می‌شود و تا پایان این ماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: کارشناسان و بازرسان این اداره‌کل در قالب اکیپ‌هایی از کالاهای پرمصرف خانوارها شامل روغن سرخ‌کردنی، روغن مایع خوراکی مصرف خانوار، زعفران، کشک مایع، شیر، کره، پنیر تازه، شکر، چای، زولبیا، بامیه و سایرکالاها از سطح بازار و تولیدی که در استان عرضه می‌شود، بازرسی و نمونه‌برداری و مورد آزمون قرار می‌دهند.
طاهری افزود: در صورتی که کالاها فاقد علامت استاندارد باشد، ضمن معرفی واحدها به مراجع قانونی، برخوردهای لازم با واحدهای مربوط صورت می‌گیرد.
وی از شهروندان خواست: هنگام خرید حتما به علامت استاندارد کالاها توجه کنند و در صورت مشاهده کالاهای فاقد این علامت، مراتب را به سامانه تلفنی 1517 اداره‌کل استاندارد جهت بررسی و پیگیری اعلام کنند.
مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره به اهمیت نقش استفاده از کالاهای استاندارد در سلامت مردم، یادآور شد: هدف از اجرای این طرح، سالم‌سازی بازار مصرف و جلوگیری از توزیع کالاهای بدون کیفیت و فاقد نشان استاندارد است که ضمن جمع‌آوری کالاهای غیراستاندارد، با عرضه‌کنندگان متخلف برخورد قانونی می‌شود.
تهرام/8138//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.