به گزارش ایرنا، علیرضا کارگری روز یکشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی و شهردار ورامین اظهار داشت: اجرای این طرح در ورامین تا سال 1395 تنها با اجرای 26 کیلومتر شبکه فاضلاب همراه بود ولی طی سه سال گذشته و با سرعت بخشیدن به مراحل اجرایی، 106 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در ورامین اجرا شده است.
کارگری گفت : اجرای طرح فاضلاب به مشارکت بخش خصوصی، دولتی و به ‌ویژه مشارکت مردم در خرید انشعاب فاضلاب نیاز دارد.
وی افزود: در مدول اول اجرای طرح فاضلاب و تصفیه‌خانه ورامین، بیش از 30 هزار مترمکعب پساب تولید می‌شود که این حجم از پساب تصفیه شده در حوزه های کشاورزی، صنعت و تعادل بخشی به آبخوان دشت مصرف می شود.
مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرق تهران با اشاره به اجرای طرح انتقال آب از سد ماملو به شهرستان ورامین گفت : طرح آب‌رسانی از سدماملو به شهر ورامین با وجود محدودیت‌های شدید مالی، جلوتر از برنامه زمان‌بندی‌شده در حال اجراست و در مراحل پایانی قرار دارد.
وی افزود: طی دو سال اخیر بیش از 90 درصد از طرح انتقال آب ماملو به شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران با اجرای نزدیک به 30 کیلومتر لوله‌گذاری در اقطار 600 الی 1200 میلی‌متری، انجام شده و با تکمیل عبور عرضی لوله از محور امام رضا (ع) در شهرستان پاکدشت و 2 کیلومتر خط باقیمانده، تابستان امسال آب سد ماملو به ورامین می رسد.
شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت با بیش از یک میلیون نفر جمعیت ، از خدمات شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران برخوردار می باشند.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.