به گزارش ایرنا اعتبار کمربندی جنوبی قرچک 355 میلیارد ریال و نیز اعتبار طرح آبرسانی روستایی 820 میلیون ریال اعلام شده است.
کمربندی جنوبی قرچک از میدان شهید ستاری این شهر آغاز می شود و تا میدان پوتینک امتداد دارد.

شهردار قرچک در حاشیه این مراسم گفت: اجرای پروژه کمربندی جنوبی قرچک به منظور کاهش میزان ترافیک، وارد نشدن خودروهای عبوری به سمت شهرستان های ورامین و پیشوا، دسترسی آسان به روستاهای جنوبی و شهرک صنعتی قرچک از دومین دوره شورای اسلامی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.
«محسن خرمی شریف» افزود: وجود معارضان متعدد از جمله 313 باب منزل مسکونی، 6 قطعه زمین، رودخانه فصلی باقرآباد و تپه تاریخی پوئینک به اعتبار بسیار زیادی نیاز داشت که اجرای این پروژه را سال ها به تأخیر انداخت.
وی اعتبار این طرح را افزون بر 355 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: با تملک آخرین واحدهای مسکونی طول مسیر، بازگشایی کامل این پروژه انجام شد و زیر بار ترافیک قرار گرفت.

**تامین آب روستای قشلاق جیتو از سد ماملو
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران نیز در مراسم بهره برداری از پروژه انتقال آب سد ماملو به روستای قشلاق جیتو گفت: اجرای این پروژه با اعتباری بالغ بر 820 میلیون ریال انجام شده است.
«علیرضا کارگری» افزود: پروژه انتقال آب سد ماملو به قرچک در سفر خرداد ماه وزیر نیرو به شهرستان با اعتباری بالغ بر 252 میلیارد ریال به طول 12 کیلومتر با لوله هایی به قطرهای 600 تا 900 میلیمتر چدن داکتیل اجرا شد.
وی اظهارداشت: اجرای این طرح علاوه بر انتقال 6 میلیون مترمکعب آب سطحی تصفیه خانه هفتم تهران در سد ماملو باعث افزایش کیفیت آب شرب می شود و بخشی از نیازهای کمی آب شرب قرچک و پنج روستای قشلاق جیتو، فردیس، محمدآباد، ولی آباد و امین آباد را تأمین می کند.
کارگری بیان کرد: طبق وعده داده شده از امروز اهالی این روستا که بالغ بر هشت هزار نفر هستند از آب سالم برخوردار شدند.
شهرستان قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.