به گزارش خبرنگار ایرنا، نمازگزاران پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در دانشگاه تهران، از در اصلی این دانشگاه به سـمت میــدان انقلاب با سردادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، « نصرُمِنَ الله وَ فَتحٌ قریب مرگ بر آمریکای مردم فریب»، «نشانه دینداری بیزاری از آمریکاست»، «ترامپ جانی روانی شده مرگ بر آمریکا جهانی شده» و «جنایت منطقه زیر سر آمریکاست» انزجار خود را از اقدامات آمریکا و ترامپ علیه برجام اعلام کردند.
«این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، «از خط رهبر خود، ملت ما جدانیست عربده آمریکا قابل اعتنا نیست»، «فتنه آخرالزمان آمریکا»، «اسرائیل و آمریکا دو محور فسادند» و «نام شهیدان بود نماد قدرت ما» از دیگر شعارهای راهپیمایان بود.
همچنین راهپیمایان تهرانی در حمایت از تصمیم دولت و بیانیه شورای عالی امنیت ملی در مورد برجام دست نوشته هایی همچون «تنها راه سعادت، وحدت و استقامت در سایه ولایت»، «ملت ما بیدار است، از آمریکا بیزار است»، «از عامل گرانی، برجام آمریکایی خارج باید گردیم»، «خروج از برجام، عزت ملت ماست» و « ملت ما بیدار است، از آمریکای عهدشکن بیزار است» در دست داشتند.
یکی دیگر از راهپیمایان در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: اگر نیمی از هزینه و صرف وقت که برای برجام گذاشته شد، برای معیشت و اقتصاد مصرف شده بود، دشمن نقطه ضعفی از ما نداشت تا بتواند با تهدید تحریم رجزخوانی کند.
تعداد زیادی از خبرنگاران رسانه های خارجی نیز برای پوشش این راهپیمایی حضور داشتند.
براساس این گزارش، در این راهپیمایی زنی پرچم ایران را به تن کرده و پرچم و عکس رهبر معظم انقلاب را در دست داشته و با خواندن شعر «شتر در خواب بیند پنبه دانه ... » انزجار خود را از اقدام ترامپ علیه برجام بیان کرد و خطاب به وی گفت: هر روز امضا کن جنایت کار با آل جهود؛ مرگ بر اسرائیل؛ مرگ بر آمریکا، آمریکا هر روز یک جنایت در دنیا ایجاد می کند.
براساس اعلام شورای هماهنگی استان تهران، این راهپیمایی همزمان با سراسر کشور در 38 شهرستان و بخش استان تهران برگزار شد.
در پایان این راهپیمایی قطعنامه ای نیز قرائت شد که در بخش هایی از آن آمده است: ضمن تجدید میثاق با آرمان های بلند امام راحل رحمت‌الله‌علیه و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری مدظله العالی، تقویت روحیه مقاومت و انقلابی گری برای حفظ نظام اسلامی را از اوجب واجبات دانسته، تأثیرناپذیری از وسوسه های دشمنان خارجی و خودباختگان داخلی - حفظ وحدت و انسجام ملی با تبعیت محض از منویات مقتدای عظیم‌الشأن امّت اسلامی را تنها راه غلبه بر دشمن عنود در جنگ ترکیبی شیطان بزرگ و اذنابش می‌دانیم.
این بیانیه ضمن قدردانی از مجاهدت های نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و قوای نظامی و انتظامی کشور، به سران آمریکا خاصه رییس جمهور احمق آن هشدار داده است که هر گونه تحرک و تهدید علیه ایرانِ همیشه سرافراز، با واکنش قاطع و مشت آهنین جوانان این سرزمین روبرو می شود و دشمن با شکست مفتضحانه سنگین به خاک مذلّت می نشیند.
در این بیانیه با توجه به بی اثر شدن معاهده برجام و اثبات چندباره بدعهدی طاغوت‌اعظم و غیرقابل اعتماد بودنِ کشورهای اروپایی، تقویت بنیه اقتصادی کشور با رونق تولید و تحقق عملی اقتصاد مقاومتی خواسته شده است.
این بیانیه همچنین ضمن ملاک عمل قراردادن منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی مبنی بر بی‌اعتمادی مطلق به بیگانگان و تسلیم نشدن در برابر زیاده‌خواهی‌های استکباری مجامع بین‌المللی از جمله سند ننگین 2030 و اف‌ای‌تی‌اف (FATF) اقدام جهادی در برابر آرایش جنگی دشمن و مقابله قاطع با پدیده شوم تورم و گرانی و پرهیز از اشرافی‌گری را مطالبه به‌حق و جدی ملّت از مسؤولین دانسته است.
به گزارش ایرنا، چهارشنبه 18 اردیبهشت مصادف با خروج بر خلاف عرف بین الملل آمریکا از توافق هسته ای که سال گذشته به وقوع پیوست شورای‌ عالی امنیت ملی در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق جمهوری اسلامی دستور توقف برخی اقدامات ایران در توافق برجام را صادر کرد.
حسن روحانی رییس‌جمهوری در واکنش به اقدام آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای و بازگرداندن تحریم‌ها، دو گام نخست ایران شامل «توقف فروش اورانیوم غنی‌سازی شده و آب‌سنگین برای 60 روز» را به اعضای برجام اعلام کرد.
وی افزود: اگر اروپایی‌ها در این مدت به جبران بپردازند ما نیز به شرایط امروز برمی‌گردیم؛ در غیر این صورت، 2 اقدام دیگر را در پیش می‌گیریم.
این اولتیماتوم ایران به دیگر اعضای برجام، با دعوت سفیران کشورهای آلمان، انگلیس، چین، روسیه و فرانسه به وزارت امور خارجه و تسلیم نامه رئیس‌جمهوری از سوی «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه به آن‌ها، صورت گرفت.
همسو با اظهارات ریاست جمهوری، شورای عالی امنیت ملی با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، از 18 اردیبهشت برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.
تهرام/7245/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.