به گزارش ایرنا، مجید صفری روز یکشنبه در سومین نشست رونق تولید که پس از بازدید از یکی از سردخانه های منطقه مهرآباد برگزار شد دستور فعالسازی این سردخانه را که از اواخر سال 84 تاکنون بلاتکلیف بود صادر کرد.
این طرح در صورت فعال شدن به میزان مورد انتظار، امکان ایجاد اشتغال برای 50 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیر مستقیم را دارد.
از 4 و نیم هکتار اراضی وعده داده شده برای این مجموعه تولیدی و صنایع غذایی فقط 10 هزار متر واگذار شده که همین امر موجب کاهش فعالیت این مجموعه به یک سردخانه و یک مرکز بسته بندی میوه خشک شد.
هم اکنون سوله سردخانه به میزان 3 هزار مترمربع ساخته شده، پنل ها و ماشین آلات خریداری و نصب شده است ولی با توجه به اینکه از سال 93 با دارایی و تامین اجتماعی با مشکل مواجه شدند، امروز این سرمایه بدون بهره برداری بلاتکلیف مانده است.
در این نشست به مشکلاتی همچون تامین برق سردخانه، آب و گاز این مجموعه تولیدی اشاره شد که مقرر گردید دستگاه های متولی این مشکلات را رفع کنند.
فرماندار شهرستان دماوند همچنین در این نشست گفت: مراکز تولیدی چه بصورت دولتی و چه خصوصی، منافع ملی هستند چرا که زمینه اشتغال و تولید را فراهم می کنند که لازم است مسئولان امر در حمایت از آنان جدیت داشته باشند.
وی ادامه داد: اینکه امروز مکانی با چنین سرمایه ایی 13 سال در منطقه بلاتکلیف رها می شود نیازمند بررسی است که چرا علاوه بر عدم مطالبه گری بهره بردار، نهادها و ارگان های منطقه نیز پیگیر موضوع نبوده اند.
امام جمعه دماوند نیز در این نشست اظهار داشت: شعارهایی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری همچون حلقه های متصل به هم هستند و باید این پیام های داهیانه را سرلوحه کار قرار داد.
حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی ادامه داد: امروز اگر شاهد هستیم در حوزه تولید و ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری صورت می گیرد قطعا منافع عموم مطرح است چرا که علاوه بر منافعی که برای خود سرمایه گذار دارد، برای مردم آن شهر نیز فرصت اشتغال و سودآوری ایجاد می کند.
**تولید کنندگان مطالبه گر باشند
دادستان شهرستان دماوند نیز در این نشست پیام های نوروزی رهبر معظم انقلاب را یک فرمان حکومتی دانست و افزود: علاوه بر توجه به قوانین و مقررات، با توجه به تاکیدات رهبری، باید زمینه رونق تولید را ایجاد کنیم.
حسن ابراهیم بسابی ادامه داد: برای رسیدن به این مهم هم سرمایه گذاران و بهره برداران باید مطالبه گر و مسئولان شهرستان نیز پاسخگوی مطالبات آنان باشند تا این چرخه همواره در گردش باشد؛ حمایت از تولید و اشتغال مانع زمین خواری و تبدیل اراضی کشاورزی به ویلا می شود.
دادستان دماوند با تاکید بر برخورد قاطع با مسئولانی که کوتاهی می کنند، افزود: اگر مسئولی برای حمایت از کارآفرین به میدان آمده است باید حمایت کنیم و اگر کوتاهی شاهد هستیم تذکر لازم است.
تهرام/7246//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.